ראש הממשלה לשעבר ויו"ר משותף במפלגת המחנה הדמוקרטי אהוד ברק התייחס הערב (שבת) להתאבדותו של המליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין, איתו היה ברק בקשרים כלכליים וחברתיים.
"לא רווח לי ולא לא רווח לי. אני חושב ביום הזה קודם כל על הקורבנות שנושאות איתן את המחיר של הדברים המזעזעים שהוא עשה", אמר ברק בתוכנית המטה המרכזי בערוץ 13, "כמו הרבה אנשים מכובדים בארה"ב ששמענו עליהם, אני בדיעבד מעדיף שהקשר הזה לא היה נוצר בכלל".

עוד הוסיף ברק: "מרגע שנחשפו הדברים האלה בחודשים האחרונים הקשר הזה נותק מיד. מכל הדברים שאני קשור בהם לא היה בדל עבירה. אפילו לא הייתה התנהגות שנפל בה פגם".

כזכור, גורמים רשמיים מסרו לכלי התקשורת בארה"ב כי אפשטיין (66) התגלה לפני השעה שבע בבוקר כשהוא תלוי ומחוסר הכרה בתאו בבית הכלא במנהטן, שם הוחזק עד לתחילת משפטו. הוא הובהל לבית החולים תוך ניסיונו החייאה, אולם הרופאים קבעו את מותו וגופתו הועברה לניתוח על מנת לקבוע בוודאות את סיבת המוות.
 
עדיין לא ברור כיצד אפשטיין הצליח לשים קץ לחייו, מאחר שהוא היה אמור להיות תחת פיקוח מחשש להתאבדות אחרי שהתגלה ב-23 ביולי כשהוא מחוסר הכרה באופן חלקי על רצפת התא עם סימנים על צווארו. הוושינגטון פוסט דיווח שאפשטיין התלונן שלא היה מדובר בניסיון התאבדות אלא שמישהו מנסה להרוג אותו, בעוד שמקורביו הביעו חשש שהוא יירצח. משרד המשפטים הודיע כי הבולשת תחקור את מותו של אפשטיין, כאשר גם חלק מחברי הקונגרס קראו לבצע חקירה על נסיבות המוות והכשלים האפשריים.
 
פרקליטיהם של חלק מהנערות המתלוננות הבהירו כי ימשיכו בהליכים על מנת להחרים את רכושו של אפשטיין ולחשוף אם גורמים נוספים היו מעורבים. "העובדה שג'פרי אפשטיין הצליח לבצע את המעשה האנוכי ושם קץ לחייו בעוד שעולם הניצול והשחיתות שלו מתפרק לגורמים היא גם מצערת וגם צפויה", אמר עורך הדין בראד אדוארדס.
 
 אפשטיין, שעשה את הונו עם קרן הון סיכון עבור עשירים בלבד ונחשב מקורב לבכירים ברחבי העולם, בהם דונלד טראמפ, ביל קלינטון, אהוד ברק והנסיך אנדרו, נעצר בניו ג'רזי בחודש שעבר בעת שנחת עם מטוסו הפרטי. התביעה הגישה נגדו כתב אישום פדרלי חמור על קשירת קשר לסחר מיני וסחר מיני בקטינות, הצעירות שבהן בנות 14, בבתים שלו במנהטן ובפלורידה בשנים 2002 עד 2005. במקביל, פורסמו פרטים על מעשים דומים שבוצעו באחוזה שלו באי הפרטי בקריביים. אפשטיין כפר בתוקף באישומים נגדו.
 
המעצר הגיע אחרי חקירה מחודשת נגד אפשטיין בעקבות תחקיר על עסקת הטיעון שנחתמה עמו לפני 12 שנה. אפשטיין הואשם בשנת 2006 בתקיפה מינית של עשרות קטינות, אולם שנה מאוחר יותר הוא הגיע לעסקת טיעון שבמסגרתה הודה בכתב אישום של מדינת פלורידה על שידול של קטינה לזנות מבלי לעמוד לדין פדרלי. הוא נידון ל-18 חודשי מאסר בכלא מחוזי ולרישום כעבריין מין, אולם קיבל אישור לעזוב את המאסר ל-12 שעות בכל יום במשך שישה ימים בשבוע ובפועל ריצה רק 13 חודשים.
 
ההתפתחויות החדשות גרמו לסערה פוליטית בארה"ב. שר העבודה, אלכסנדר אקוסטה, ששימש התובע בפלורידה בעת שנחתמה עסקת הטיעון, נאלץ להתפטר בחודש שעבר על אף שטען כי התנהלותו הייתה תקינה. טראמפ, שהיה ידיד קרוב של אפשטיין וכינה אותו בעבר "בחור נפלא" ולאחרונה אף פורסם סרטון שלהם יחד במסיבה באחוזתו של הנשיא בפלורידה בשנת 2002, התנער מהמיליארדר ואמר כי הוא לא היה עמו בקשר כבר שנים ארוכות.
הפרשה הגיעה גם לישראל על רקע קשריו העסקיים של ברק, עם אפשטיין. בעקבות הביקורת הציבורית, הודיע ברק על ניתוק הקשרים שלו עם אפשטיין ואף הגיש תביעת דיבה נגד הצהובון הבריטי הדיילי מייל אחרי שפרסם כתבה שבה הציג אותו נכנס לבניין שבו התגורר אפשטיין במנהטן, לכאורה בעת שלמקום הגיעו גם נשים צעירות.
 
אתמול, זמן קצר לפני שנודע על התאבדותו של אפשטיין, גם נכנס בית המלוכה הבריטי לעין הסערה. במסמכים שקשורים למשפט של תביעת דיבה שהגישה אחת המתלוננות נגד אפשטיין, וירג'יניה ג'יופה, נגד אשת החברה הבריטית, ג'יסליין מקסוול, שהואשמה כי סיפקה קטינות לרשת המין של אפשטיין, נטען שהנסיך אנדרו נגע בחזה של ג'יופה בעת שהיו בביתו של המיליארדר וכי היא אף נאלצה לקיים יחסי מין עם בנה של המלכה. פרטים דומים פורסמו גם לפני ארבע שנים והארמון פרסם הודעה חריגה שבה נאמר כי "כל טענות להתנהגות בלתי הולמת עם קטינות הן לא נכונות באופן קטגורי".