ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחן אפשרות לפטר את שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בעקבות המתקפה החריפה של האחרון נגד רה"מ אתמול. למרות האפשרות כי סמוטריץ' יפוטר על ידי נתניהו הפגישה הסתיימה כאשר שר התחבורה נשאר בתפקידו. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי נתניהו התקשר ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, והתייעץ עמו האם לפטר את סמוטריץ', כאשר האחרון המליץ לו שלא לעשות זאת ולהסתפק בהתנצלות על נוסח הדברים שנאמרו.



אתמול תקף שר התחבורה במילים קשות את נתניהו בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת שלא לאפשר לעיריית עפולה לקיים אירוע בהפרדה מגדרית בעיר. סמוטריץ' האשים את ראש הממשלה בכניעה להחלטות מערכת המשפט, תוך הפגנה של חוסר משילות, ואמר: "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי. מאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

בראיון בגל"צ היום סירב סמוטריץ' לחזור בו מדבריו, ואמר: "כשקורים דברים קשים מותר לצעוק. אין חשוך מהכפייה החילונית הקיצונית הזו. ממתי רה"מ הפך לחסין מפני ביקורת?".



מוקדם יותר היום השר אופיר אקוניס דרש מסמוטריץ' להתנצל בפני נתניהו. "ראוי שסמוטריץ' עוד היום יתנצל בפני נתניהו על דברי הבלע שלו. יש דרך להביע ביקורת, בוודאי לשר זמני וחדש בממשלה. אלה דברים חצופים".