עיתונאי מעריב, בן כספית, התייחס הבוקר (שלישי) בתכניתם של רון קופמן וינון מגל ב-103FM למינויים החדשים של ועדת ההיתרים, ואמר כי "אנחנו נמצאים שלב אחד לפני מינויים של הצל ורונית הביביסטית לוועדה".



"הוועדה הזו הוקמה על ידי ממשלת בגין, שכנראה שוב מתהפך בקברו", אמר כספית בפתח דבריו. "בשנת 1977 הוחלט להקים אותה בעקבות ועדה ציבורית שממשלת בגין הטילה, שקבעה כללי אתיקה, ובשנת 1980 היא התחילה לפעול. מאז היא קיבלה 140 החלטות בעד ונגד. זאת ועדה שאמורה להנחות את השרים ולאשר להם מתי לחרוג מכללי האתיקה. מעולם לא הוטל דופי או ספק בהחלטות שלה עד שהגיע אותו נתניהו עם אותה בקשה, בעיניי מופרכת שאין לתאר, שיממן מיליארדר זר, שאגב גם שמו נקשר בתיק המתנות, את הגנתו בתיק המתנות. זה נדחה בפעם הראשונה. התחלף השופט וזה נדחה בפעם השנייה. בפעם השלישית אמרו לו: 'אדוני תציג לנו הצהרת הון, בוא נראה אם יש בכלל צידוק לזה שאתה צריך שמישהו מבחוץ יעזור לך ואינך מסוגל לממן זאת בעצמך', אך הוא מסרב בעקשנות להציג הצהרת הון".





"במאמר מוסגר, אם זה היה תלוי בי - כל פוליטיקאי היה צריך להגיש הצהרת הון לציבור", הוסיף כספית. "אבל מה עושה מבקר המדינה עם הרפורמה? כמובן שמפטר ומדיח את חברי ועדת ההיתרים, ואני דווקא קונה את גרסת הימין בהקשר הזה שהם לא התפטרו, אלא ידעו שהוא הולך לפטר אותם. המבקר מביא הרכב לא רלוונטי. זאת ועדה משפטית נטו, ואני מטיל ספק במקצועיותם – חלקם לא משפטנים, לחלק גדול, יותר ממחצית, יש הקשר פוליטי".


אבל יו"ר ועדת הבחירות התמודד במפלגת העבודה בפריימריז. זה בסדר?
"מדובר בשני הליכים שונים לגמרי, מלצר הוא שופט עליון. יש גם בין שופטי העליון אנשים עם זיקות פוליטיות אחרות, מה זה משנה? היו לו פסיקות שמאלה או ימינה. פסיקה פוליטית היא בעייתית".
מינוי שקד היו מינויים פוליטיים נטו.
"ואגב, לא שמעתם אותי ואתם מכירים את הערכתי הגדולה אליה למרות הפער האידאולוגי. אין קשר בין המקרים, שופט משפט עליון עובד על פי חוק, פה זה סוג של ועדה מנהלית". 
לדברי העיתונאי הוותיק, "אנחנו נמצאים שלב אחד לפני מינויים של הצל ורונית הביביסטית לוועדה הזאת. ואגב שאפו לצל, בלי ציניות, על תגובתו באותה שיחת טלפון עם יגאל עמיר. ממש בלי ציניות. המבחן יהיה אם הם יאשרו את זה או לא. כתבתי היום שנתניהו שווה בין 40 ל-50 מיליון שקל וקיבלתי תגובות גם ממקורביו של נתניהו שהתפוצצו מצחוק, כי האיש שווה לפחות 100 מיליון. אני משתדל לא לזרוק מספרים סתם, אני חשוף לתביעות. אני משתדל להיות קשור למציאות. המשפחה הזאת לא מסוגלת להוציא שקל אחד מהכיס שלה".

הוא הוסיף כי "ספנסר פרטרידג', להלן 'המונית האווירית' שהיה מטיס וקנה וקונה חליפות לראש הממשלה ב-5,000 דולר לאחת - הוא אמור לממן את ההגנה של נתניהו בתיק המתנות שבו הוא נשפט על קבלת מתנות? אתה שמעת מה אמרתי עכשיו? זה 'המלך הוא עירום' קלאסי. וזה עובר בשקט, וממנים את כל המקורבים האלה. ינון אתה מיתמם? היית פעם עיתונאי. אני זוכר אותך בוואלה כשעמדת זקוף. כל הסיפור הוא אם מותר או אסור לקבל מתנות במדינת ישראל". 
ינון מגל השיב: "אני מתייחס לעניין לכשעצמו. קודם אמרת שהמינויים הם בעייתיים ועכשיו כשהוא מקבל כסף מההוא זה בעייתי. אם לי יש בעיה ויש מישהו שמוכן לעזור לי כלכלית, אז מה?".

"אתה לא ראש ממשלה, אין עליך שום כלל, אתה לא כפוף לשום כלל", ענה לו כספית. "אסור לאיש ציבור או נבחר ציבור לקבל מתנות, נקודה. אמרת לי מה הבעיה שלי - אז הבעיה שלי הוא שלא רק שהוא אולי יישפט על קבלת מתנות, אלא שהוא מבקש אישור שאת ההגנה יממן אחד שנתן לו את המתנות וזה נפסל שלוש פעמים על ידי ועדה מקצועית. אז ממנים ועדה אד הוק כבקשתך, שחצי ממנה הם לא משפטנים והחצי השני קשורים לימין או לנתניהו. נקודה סוף.

אז לא תצביע מחל אני מבין.
למרות שלא אצביע מחל הצבעתי מחל יותר מהרבה ממאזיננו כרגע.