ישראל נערכת לתרחיש לפיו חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר ורשידה טאליב ירצו לבקר בהר הבית וינסו לעשות זאת עם בכירים ברשות הפלסטינית, כך דווח הערב (רביעי) בערוץ 13, מפי פקידים ישראלים בכירים. ביקור כזה עלול להיות פוטנציאל נפיץ בשל המתיחות בהר הבית בימים האחרונים.



סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, ראובן עזר, קיים דיון שהוגדר כה סודי שביקשו מבכירים שהשתתפו בו לא לספר שהוא קרה. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי בסיום הדיון עזר אמר כי ההערכה היא שחברות הקונגרס המוסלמיות ירצו לבקר בהר הבית.



סגן היועץ לביטחון לאומי הנחה אז את המשטרה לוודא כי בכירים פלסטינים לא יצטרפו לביקור כזה. הוא סיכם כי היעד המועדף מבחינת ישראל הוא שחברות הקונגרס הדמוקרטיות כלל לא יגיעו לישראל, כלומר יבטלו את הביקור. עם זאת נציגי משרדי הממשלה שהשתתפו בדיון הביעו עמדה פה אחד כי יש לאפשר להן להיכנס לישראל אם הן כן יגיעו, למרות תמיכתן ב-BDS. הביקור רגיש מאוד ובישראל נערכים אליו בעיקר כדי למנוע פגיעה ביחסים בין ארה"ב וישראל. 



רשידה טליב. צילום: רויטרס
רשידה טליב. צילום: רויטרס

 
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע את מורת רוחו על החלטתה של ישראל לאפשר לשתי חברות הקונגרס הרדיקליות להגיע לביקור בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, כך דווח בשבת בחדשות 13. על פי הדיווח, הנשיא הביע את חוסר שביעות רצונו מהמהלך בפני יועציו, וטען כי מדובר בטעות ישראלית. הדים לתחושתו של טראמפ הגיעו גם ללשכת ראש הממשלה.