למרות האישור הישראלי: חברת הקונגרס הדמוקרטית רשידה טליב הודיעה הערב (שישי) כי אין בכוונתה להגיע לביקור בבית סבתה שבכפר בית עור א-פוקא שבשטחי הרשות הפלסטינית, וזאת למרות שבישראל הודיעו כי יאשרו את בקשתה לבקר את סבתה. כזכור, שר הפנים אריה דרעי אישר היום את בקשתה של טליב להגיע לביקור בבית סבתה, לאחר שאתמול החליטה ישראל שלא לאשר את כניסתה ואת כניסת כניסת חברת הקונגרס אילהאן עומאר, מחשש שינצלו את הביקור בישראל לצורך קידום מטרות תנועת ה-BDS.



"סבתי רצתה לקטוף תאנים עמי. אבל היבחרי לקונגרס נתנה לעם הפלסטיני תקווה שמישהו סוף סוף יאמר את האמת על התנעים הלא אנושיים בהם הם נמצאים. אני לא יכולה לאפשר למדינת ישראל לשלול את התקווה הזאת, כשהיא משפילה אותי ומנצלת את אהבתי לסבתי כדי שאקוד למדיניות הגזענית והדכאנית שלה", אמרה חברת הקונגרס והוסיפה, "להשתיק אותי ולהתייחס אליי כמו אל פושעת זה לא מה שסבתי הייתה רוצה ממני, זה היה הורג משהו בתוכי. החלטתי שלבקר את סבתי תחת תנאים אלה עומד נגד כל מה שאני מאמינה בו - מלחמה נגד גזענות, דיכוי וחוסר צדק".



השר דרעי תקף את טליב בעקבות הודעתה, וכתב כי "חברת הקונגרס רשידה טליב, צייצה כעת שלא תגיע לישראל. אמש שלחה לי מכתב ובו ביקשה לאפשר לה לבקר את סבתה בת ה-90 'כי זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה'. אישרתי זאת הומניטרית, אך מתברר כי זו הייתה פרובוקציה כדי להבאיש את ריחה של ישראל. שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".