נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שני) לכתבים כי הוא ימתין עד לאחר הבחירות בישראל ב-17 בספטמבר, על מנת לפרסם את תוכנית השלום שלו למזרח התיכון. התוכנית, שנוסחה על ידי ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של טראמפ, כוללת תוכנית פיתוח כלכלי בסך 50 מיליארד דולר לפלסטינים, ירדן, מצרים, ולבנון שנועדה לקדם את השלום באזור. 

 

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר בראיון שפורסם בחודש שעבר בעיתון "אשרק אל-אווסט" הסעודי היוצא בלונדון, כי "עסקת המאה לא כוללת התייחסות לביטוי שתי מדינות ותהיה ריאלית ועשויה לפתור את הקונפלקט הערבי-ישראלי". הוא הוסיף: "לא נחייב את הצדדים הפלסטיני והישראלי לקבל אותה".

הוא סיפר אז לעיתון כי אורך המסמך בו מפורטת התוכנית הוא "60 עמודים" וציין כי עוסקת גם בסוגיות שעד כה לא התייחסו אליהן, כמו הפתרון למצב בעזה וכן הפלגים הפלסטינים הנמצאים בה - כמו חמאס והג'יהאד האיסאלמי".

גרינבלט הוסיף: "אנחנו לא מציגים את ערבויות ואיננו דוחפים את הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן, מה שיביא אותם לשולחן זו התוכנית הפוליטית, שתהיה קשורה לפרק הכלכלי שפורסם בבחריין". בהמשך דבריו הדגיש כי "איש באזור אינו יודע מה התוכנית כוללת, פרט כאמור לחלק הכלכלי".
 
במפלגת "ימינה" הגיבו להודעת טראמפ: "הודעת טראמפ קובעת כי הבחירות הללו עוסקות בשאלה אחת - האם גוש דן יהפוך לעוטף יו״ש או לא. רק רשימת ימינה גדולה תוודא כי תוקם פה ממשלת ימין אמיתית שתאמר לא לוויתור על שטחים, עקירת עשרות אלפי משפחות מביתם והפיכת מיליוני תושבים לבני ערובה של החמאס. זה או ימינה גדולה או ממשלת נסיגות עם השמאל"