האם ישראל החלה בעידוד הגירת פלסטינים מרצועת עזה? ישראל מוכנה לאפשר לפלסטינים תושבי רצועת עזה להגר מהרצועה למדינות העולם, ואף לאפשר להם להשתמש בנמלי תעופה בנגב, אם ימצאו מדינות שיסכימו לקלוט אותן, כך טען היום (שני) גורם מדיני בכיר. על פי הגורם,  "ישראל מוכנה אפילו לארגן להם תעבורה, לפתוח את אחד משדות התעופה בנגב ולארגן להם משם שאטלים החוצה", אמר הגורם.

הגורם הוסיף כי "נעשו ניסיונות מול מדינות מסוימות (לשכנע שיסכימו לקבל אותם) אך זה לא צלח". הגורם גילה שבשנה שעברה יצאו מעזה מרצונם 35 אלף פלסטינים ללא עזרת ישראל, "הם מוחזקים בעזה בני ערובה. כיום מדינות לא מעלות את המצב ההומניטרי בעזה". במקביל לכך, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא בביקור באוקראינה, כי לדיווחים על תקיפות ישראליות נגד מטרות איראניות בעיראק ורמז כי אכן יש לישראל יד בדבר. "אנו פועלים בשיטתיות למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. אמרתי שלאיראן אין חסינות בשום מקום ואני מתכוון לזה. מדינה שאומרת אנחנו הולכים להשמיד אתכם וונייצר בסיסים לשיגור טילים ולשלוח נגדכם חוליות טרור - מבחינתי אין להם שום חסינות. אנו פועלים נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה. לא הגבלתי את עצמי".

כזכור, הרעיון לעודד הגירת פלסטינים משטחי רצועת עזה באמצעים כלכליים נשמע רבות מגורמי ימין, כאשר בבחירות הקודמות יו"ר "זהות", משה פייגלין היה ממובילי הקו. גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לנושא בחיוב, ואף הציע מנגנון פיצוי לפלסטינים מרצועת עזה ושטחי יו"ש שיסכימו לעזוב את השטחים לחו"ל. עם זאת, זוהי הפעם הראשונה שבה גורם רשמי של מדינת ישראל מתייחס לרעיון כזה בחיוב, ואף חושף כי ישראל ביצעה פעולות לקידום רעיון שכזה.