הרשימה המשותפת שוקלת לפנות למוסדות בינלאומיים בטענה, כי ישראל מנסה לבצע טיהור אתני נגד הפלסטינים. הודעה זו נמסרה, על רקע החשיפה שישראל פועלת לעידוד הגירה מרצון של פלסטינים מרצועת עזה, כולל הקמת שדה תעופה בדרום הארץ, אליו יגיעו שאטלים מהרצועה, ומשם ייצאו למדינות אחרות.
ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אישר בשיחה ל"מעריב", כי בין היתר נשקלת פנייה למוסדות בינלאומיים. "אנו שוקלים את תגובתנו לתכנית שנחשפה, לרבות פנייה למוסדות בינלאומיים כדי לחשוף את המזימות השלטוניות בישראל נגד תושבי עזה והעם הפלסטיני", אמר ג'בארין. "אנו רואים בתכנית שנחשפה חלק מתוכנית המאה של טראמפ-נתניהו אשר מתכחשת לזכויות ההיסטוריות של העם הפלסטיני".
ג'בארין הוסיף עוד, כי "המדינה שצריכה לקלוט פלסטינים מעזה היא ישראל - שבנוסף לחובתה להסיר את המצור על עזה, היא צריכה לכבד את החלטות האו"ם לגבי פליטים פלסטינים כחלק מכל פתרון של שלום צודק".

גם חברו לרשימה, ח"כ עופר כסיף, אמר כי מדובר בטרנספר. "תמיד הזהרנו כי ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו מבצעת טיהור אתני בשטחים הכבושים. הרס הבתים המסיבי, החרבת מקורות המים בבקעת הירדן, מעשי הרצח והטלת המומים המכוונת של כוחות הכיבוש בגדה, בעזה ובירושלים המזרחית, הפצצות מהאוויר ומצור כלכלי שמביא לידי רעב - כולם נועדו להמאיס על הפלסטינים את חייהם ולהוביל למנוסתם ממולדתם: טרנספר מרצון", אמר כסיף. "כעת אנו יודעים ממקור רשמי כי טיהור אתני אכן מבוצע, ואנחנו נעשה הכל כדי לעצור אותו".
ח"כ אמטאנס שחאדה אמר בתגובה לתכנית הקבינט: "טרנספר הוא פשע מלחמה. תכנית 'ההגירה' שממשלת ישראל מנסה לכפות על תושבי עזה היא לא פחות מטיהור אתני. אף אחד לא מאמין למכבסת המילים של הממשלה, מי שאחראי למשבר ההומניטרי בעזה היא ישראל, והפתרון היחיד הוא סיום המצור".
ח"כ עאידה תומא סלימאן כתבה בדף הטוויטר שלה: "‏כולאים, מרעיבים ומנשלים מזכויות בסיסיות. בסוף העזתי צריך לבחור בין מוות איטי מעוני או מהיר מירי צלפים - לבין עזיבת מולדתו. טיהור אתני תחת מעטה של עידוד הגירה. טרנספר נוסח נתניהו. ואומרים שישראל יצאה מזמן מעזה".