ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש אמש כי צה"ל יפעל נגד מטרות איראניות ומטרות חיזבאללה בכל מקום שבו יהיה צורך. בראיון לערוץ 9, לעיתונאי דמיטרי דובוב, נשאל נתניהו אם ישראל תפעל נגד שלוחות של איראן גם בעיראק והשיב: "אנחנו נפעל בכל מקום שצריך. אני נותן לצה"ל חופש פעולה ונתתי הנחיה לעשות כל מה שנדרש כדי לא לתת לאיראן לממש את מזימתה”.

נתניהו הוסיף כי איראן מנסה להקים בסיסים צבאיים בלבנון, בסוריה ובעיראק. "אנחנו לא נותנים חסינות, אני לא נותן חסינות לאיראן בשום מקום. איראן זו מדינה, מעצמה, שחרטה על דגלה את השמדת מדינת ישראל. היא מנסה להקים בסיסים בכל מקום נגדנו. באיראן עצמה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן", אמר נתניהו.


שעות לפני שידור הריאיון של נתניהו דווח ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה כי מטוס ביון זר הותקף בעיראק לאחר שחג מעל בסיס של המיליציה השיעית "אל חשד א-שעבי" באזור בגדד. לא דווח על פגיעה בכלי הטיס.
 
במקביל, פרסמה אתמול חברת המודיעין הישראלית אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) דוח מודיעין הכולל הערכות המתייחסות לשלוש תקיפות שהתרחשו בעיראק בחודש האחרון ויוחסו בתקשורת הזרה לישראל. כמו כן, הדוח מתייחס לתמונת לוויין שצולמה אתמול בה נראית התוצאה של מה שנראה כתקיפה אווירית לפני שלושה ימים בבסיס חיל אוויר עיראקי מצפון לבגדד.
נזקי התקיפה האחרונה בעיראק. צילום: (ImageSat International (ISI

 
התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל התרחשה ב-19 ביולי השנה ובה מצאו את מותם לפחות שני אנשי חיזבאללה לבנוניים, ששהו במוצב אל שהאבי השייך למליציה השיעית בעיראק. ערוץ אל ערביה הסעודי ציטט את ראש מועצת השבטים הערבים בעיראק, שציין כי בתקרית נרשמו מספר הרוגים ופצועים, הן מקרב לוחמי חיזבאללה והן ממשמרות המהפכה של איראן. לדבריו, זו תוצאה של הפגזה שבוצעה על ידי מטוס עלום, במוצב הצבאי הנמצא במחוז צלאח א-דין העיראקי.
 

ראש מועצת השבטים הוסיף בשיחה במוצב שהופצץ נמצאו טילים בליסטים מתוצרת איראן שהועברו אליו לאחרונה באמצעות משאיות שנועדו להובלת אוכל בקירור. כתב העיתון הוסיף כי מדובר במוצב משותף למשמרות המהפכה ולחיזבאללה.