רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ייצרה כותרות רבות במהלך השבוע, בעיקר סביב ביקורה באוקראינה עם ראש הממשלה. בטקס קבלת הפנים, תועדה נתניהו זורקת חלה שחולקה לה בשדה התעופה על ידי המקומיים. עוד תואר כי הגברת נתניהו הביעה מורת רוח כי על פי הדיווח, הקברניט לא בירך אותה.



לנוכח הדברים, העיתונאי ושדרן 103FM בן כספית הביע את דעתו על האירוע השנוי במחלוקת  בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM: "אני כותב על זה היום, זה עצוב וזה מדאיג", אמר כספית והוסיף: "כל מה שתואר בהתחלה קרה, גם הניסיון להיכנס או לפרוץ לקוקפיט. אירוע החלה למזלנו צולם, אם הוא לא היה מצולם, היו מכחישים גם אותו. אותי מעציב שבכל פמליית התקשורת על המטוס, לא נמצא אחד שיבוא ויגיד 'כן, קרה'".



העיתונאים שהיו שם אמרו 'לא קרה'?


"'הנושא נופח מעל כל פרופורציה, לא ראינו שום דבר כזה, לא ידענו, תעזבו אותנו'. הידיעה שפורסמה, הידיעה הראשונה, היחידה, פורסמה ב'מאקו' בלי חתימה. הקרדיט לידיעה היה 'חדשות 12'."



אז מה אתה אומר לי? שהתקשורת מתקרנפת? שפוחדים?


"לא, אני לא משתמש במילה מתקרנפת, אני מעריך מאוד חלק גדול מהעיתונאים, גם מאלה שנסעו וגם מאלה שלא נסעו. אני אומר שהתקשורת גם מפחדת, אני אומר שגם לתקשורת די נמאס, ואני אומר שאלה בעיקר סממנים של ייאוש".



 


לדברי כספית, "יש תחושה שזה לא מעניין אף אחד, ו-'למה לנו להסתבך, אנחנו עוד חוזרים למטוס הזה'. יש תחושה שאין דין ואין דיין. אין מי שיבוא ויגיד: 'גברתי, מטוס ראש הממשלה אינו רכושך, הוא רכוש המדינה. גברתי, המעון הרשמי בבלפור אינו רשום על שמך בטאבו, הוא של המדינה. צריך לשמור על כבודם וזכויותיהם של כל מי שעובדים שם'. לי לא יוצא שום דבר מהחיטוט בדברים האלה. מה גם שזה לא היה פרסום שלי על הקוקפיט. אני חושב על האנשים, אני חושב על השליחות העיתונאית, אני חושב על כל אלה שממשיכים לסבול שם, אגב, כל הזמן".

אתה צדקת כי צריך להוציא את זה, צריך לפרסם את זה כי כמו שאתה אומר המטוס הוא לא רכושה והבית הוא לא רכושה.
"ויש גם השפעה דרמטית על תהליך קבלת ההחלטות, על תהליך המינויים, על לוחות הזמנים, על הכול. היום אנחנו יודעים, זה כבר לא רק היא, יש שם גם כוח עזר בדמותו של הבן.  יש במשטרה עדויות, יש הקלטות, יש מסרונים, מי קובע, מי נכנס, מי יוצא. נדמה לי שסופר לאחרונה אני חושב בערוץ 12 על התפרצותו של אותו בן לדיון וכל מיני... בקיצור, הדברים האלה... אנחנו קיימים בשביל להוציא את זה החוצה".

בהמשך הגיב כספית לסקר המנדטים, ולמצבה של מפלגת כחול לבן והעומד בראשה: "בני גנץ לא ימריא ולא יצלול, הוא לא יעשה שום דבר דרמטי, לא ימציא את הגלגל, זה לטוב וזה לרע. לרע כי באמת הוא לא מפגין את הנחישות, המנהיגות, אין לו רצח בעיניים, אין לו סכין בין השיניים. מצד שני אני חושב, אם אני מבין את זה נכון, הכוונה היא להעמיד מול נתניהו אלטרנטיבה, לא בהקשר של 'אני אעשה שלום' ולא בהקשר של 'אני אעשה מלחמה', אלא של 'אני ארגיע', התפקיד ההיסטורי שלי יהיה לרפא'. המדינה הזאת בעיקר צריכה עכשיו קדנציה של שקט, שנפסיק לשנוא אחד את השני".

אבל אני לא רואה איך הוא מגיע למצב של קואליציה אם הוא אפילו לא עובר את הליכוד.
"תראה, משחקים קואליציוניים לא חסרים. קודם כל, לפני קואליציה הוא צריך לקבל את המנדט. אני עוד לא רואה גם איך הוא מקבל את המנדט. אבל גם לפני הבחירות הקודמות נתניהו לא היה ב-35 וגנץ לא היה ב-35, מערכת ההשקיה או השתייה של שתי המפלגות האלה, מבוססת לא על היכולות המופלאות של גנץ אלא על פרו ביבי ואנטי ביבי, אלה היצרים הכי חזקים שיש בפוליטיקה ובציבור הישראלי היום, חזקים לאין שיעור מכל שאר האינטרסים והתוכניות. לדעתי גם הליכוד וגם כחול לבן עוד יצמחו. הבעיה הגדולה היא שלכחול לבן אין מאיפה לצמוח. בסקר שלך, העבודה היום על חמישה מנדטים, זה אומר שזה מאוד מסוכן. הוא יכול לקחת מהם שניים, להפסיד את ארבעה אם הם לא יעברו את אחוז החסימה ואז בכלל נגמר המשחק. הגודל של הקשית יקבע, והמצב של כחול לבן יותר מסובך מהמצב של נתניהו בהקשר הזה, אצל איילת שקד יש 10 מנדטים, לא ארבעה."

אי אפשר להתעלם בסקרים מליברמן, שגם הפעם הוא עם 10 מנדטים ובשאלה נוספת ששאלנו, רוב הציבור חושב שהוא יעדיף את גנץ. ליברמן שומר את הקלפים חזק אל החזה.
"הוא שומר את הקלפים חזק חזק, מצד שני את עקרונות היסוד והליבה שלו הוא מפרט עכשיו. הוא אומר שהוא לא יזוז מזה, 'אפס סיכוי שאני אזוז מזה'. הוא עשה את אותו דבר גם בפעם הקודמת, רק שאז לא האמנתי לו, אף אחד לא האמין לו. הוא אמר 'אני אדרוש, אחת, שתיים, שלוש, ארבע, יש אפס סיכוי שאני אזוז מזה. אני בטוח שנתניהו מסוגל לתת לי את זה'. כל מה שהוא אמר הוא קיים. אם הוא יקיים גם עכשיו, סימן שהממשלה היחידה שיכולה לקום אחרי הבחירות, אם תמונת המנדטים היא זו, זו ממשלה של שתי המפלגות הגדולות וליברמן. עכשיו השאלה היא האם יש לליברמן הסכמה על זה עם בני גנץ, האם ליברמן וגנץ הסכימו... אני לא יודע, אני שואל... שליברמן יאכוף את הממשלה הזו וגנץ לא ייכנס בלעדיו".

כספית המשיך: "השאלה השנייה היא מי יעמוד בראש הממשלה הזו, גנץ ירצה לצאת יותר גבוה מנתניהו כדי לקבל את המנדט ראשון ולהיות הראשון ברוטציה, מה שאומר שנתניהו סיים כי אם הוא שני ברוטציה אז הוא יורד לדרגת שר, ושר, אם הוא קיבל כתב אישום, הוא לא יכול לכהן. אולי זה הפתרון שטוב לכולם, אולי נתניהו צריך ללכת על זה, לסגור עם הפרקליטות משפט בזק של חצי שנה ואז הוא יוצא לנבצרות מתפקיד שר, נשאר חבר כנסת, עובר משפט חצי שנה, מזוכה - חוזר, מורשע - לא חוזר."

דיברנו על ליברמן, נטיית הלב של ליברמן, אם אנחנו מפענחים אותה, היא להשאיר את נתניהו מחוץ למשחק, נכון?
"כבר אמרתי את זה, בתי הקברות מלאים בקברי אחים של אלה שניסו להבין את נטיית הלב של ליברמן, לדעתי גם הוא מתקשה להבין אותה. כרגע הרושם הוא שליברמן נוקם בנתניהו על סאגה גדולה והיסטורית של התעמרויות של נתניהו בו. אם בהבטחות של כל מיני התחייבויות, אם בחקירה ההיא שליברמן מייחס לנתניהו, של ישראל ביתנו, ערב בחירות 2015 ואם בעוד אלף ואחד דברים. מה גם שליברמן זיהה את המאגר החדש של המצביעים שלו, אחרי שהקודם הדלדל מאוד והביא אותו לסף אחוז החסימה, כישראלים שמתנגדים למדינת הלכה, נתניהו מביא מדינת הלכה כך או אחרת. הברית ההיסטורית שלו זה עם גפני, ליצמן ודרעי - וליברמן זיהה את הצד השני, שם הוא לא יוכל למצמץ הוא חייב באמת ללכת על מה שהוא הבטיח. אם זה עם ביבי או בלי ביבי, אנחנו נדע רק אחרי הבחירות."

עוד דמות אחת, אהוד ברק, שהוא על פי כל הסקרים יראה את הכנסת בערוץ 99. שבעה מנדטים זה מה שיש למחנה הדמוקרטי.

"ברק לדעתי גם לא רוצה לראות את הכנסת מבפנים, יש לו דברים מעניינים יותר לעשות בגיל 77 מאשר לשבת בוועדת הפנים של הכנסת. הוא לקח מקום עשירי ביודעו שזה לא יוביל אותו לתוך הכנסת, רוב הסיכויים. ברק הוא דמות טרגית, הוא האופוזיציונר הכי טוב לנתניהו, יחד עם ליברמן, אבל הוא לא הצליח לייצר את תגובת השרשרת הגרעינית שאמורה הייתה, הצטרפותו והאיחוד הגדול בשמאל לייצר. הוא הרגיש שזה סוף עידן נתניהו והוא רוצה ברמה ההיסטורית להשתתף במאמץ של הורדת נתניהו מעל מפת ההיסטוריה. אם נתניהו אכן לא ייבחר ולא יהיה ראש הממשלה הבא, ברק יוכל לטעון שגם הוא היה שם והוא היה אחד המחוללים, אם נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, אתה תראה את ברק פורש גם מהמעט שיישאר לו אחרי שהם יקבלו או לא יקבלו את ה-7 מנדטים".