בעקבות הפיגוע בדולב, בו נהרגה רינה שנרב ונפצעו אחיה ואביה, נשמעה דרישה על ידי כמה משרי הממשלה לכנס את הקבינט המדיני-בטחוני, לאחר שזה לא כונס כבר למעלה משבועיים, חרף שלושת הפיגועים הקשים שהתרחשו לאחרונה. על אף הדרישות, הקבינט לא כונס וכמו כן, בוטלה ישיבת הממשלה השבועית. 

ראש הממשלה, שמכהן גם כשר הבטחון, קיים ביום שישי התייעצות בטחונית טלפונית עם גורמי הבטחון, ביניהם קיבל עדכונים מראשי מערכת הביטחון בהם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש המל"ל. על פי גורמים במערכת הבטחון, קיימת עליית מדרגה בפיגועי הטרור ברחבי יהודה ושמרון ולא נשללת הסלמה נוספת לקראת הבחירות ב17 בספטמבר.
סמוטריץ'. תקף את נתניהו. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
סמוטריץ'. תקף את נתניהו. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
בסביבתו של אחד משרי הקבינט טוענים כי עצם דרישתם של אותם גורמים פוליטיים שביקשו מנתניהו לקיים את ישיבת הקבינט, רק חיזק את עמדת ראש הממשלה שלא לכנס את הפורום הזה. לדברי אותו הגורם, שלושה שבועות לפני מועד הבחירות משמעותו של כינוס הקבינט הוא מתן במה פוליטית לאלה מהחברים שמבקשים לתקוף את רה"מ. לכן נתניהו הסתפק בהתייעצות נרחבת עם גורמי מערכת הבטחון.

חבר הקבינט והשר בצלאל סמוטריץ', הגיב בתקיפות לאחר הפיגוע: "מדינת ישראל חייבת שר ביטחון במשרה מלאה. כזה שלא יעסוק רק באיומי המאקרו האיראניים במקביל לתפקידו כראש ממשלה, אלא גם בביטחון היום יומי של אזרחי ישראל. נצטרך לדרוש את זה אחרי הבחירות", דברי סמוטריץ' בחשבון הטוויטר.