נשיא המדינה, ראובן ריבלין, החליט שלא להגיע לטקס לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט במערת המכפלה שיערך היום (רביעי) בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גורמים פוליטיים המעורים בנושא מסרו כי גם אם לוח הזמנים היה מאפשר לו זאת, הנשיא היה נמנע מלהשתתף באירוע של מרכז ההסברה  משום שמדובר באירוע בעל סממנים פוליטיים מובהקים, שלדבריהם אף מכונה כ-'ליכודיאדה' בקרב הישוב יהודי בחברון.



מדוברות בית הנשיא נמסר כי: "נשיא המדינה משתתף ביום עיון של מכון ז'בוטינסקי לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט היום בקרית ארבע ולאחר מכן, יבקר הנשיא במערת המכפלה. זה שנים רבות שהנשיא פוקד את חברון במועדים שונים וגם ללא סיבה מיוחדת והיום לוחות הזמנים יאפשרו את השתתפותו ביום העיון ואת ביקורו במערה בלבד".



כזכור, מוקדם יותר השבוע, נאם ריבלין בישיבת ההסדר אור תורה מחנים, בה למד דביר שורק ז"ל והתבטא נגד שיח מפלג: "דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסתות, ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתנו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו", אמר הנשיא בדבריו.
 

דבריו של ריבלין נאמרו על רקע דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתקף בשידור לייב בפייסבוק, את עיתונאי ערוץ 12 גיא פלג, וכינה אותו "בובה". נתניהו טען כי המושכים נגדו בחוטים מאחורי הקלעים הם אבי וייס, אבי ניר, דרורית ורטהיימר ויצחק תשובה, והאשים: "עושים לי משפט שדה".