לאחר פרישתו של ג'ייסון גרינבלט, מי שייכנס לנעליו הגדולות וינסה להביא את הישראלים והפלסטינים לשולחן המשא ומתן יהיה אבי ברקוביץ' בן ה-30, מי שמשמש כיועץ מיוחד בבית הלבן, ונחשב ליד ימינו של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

ברקוביץ', בוגר בית הספר למשפטים בהארוורד, סיים את לימודיו בשנת 2016, ומאז שימש כיד ימינו של קושנר. במסגרת זו, הוא נכלל בצוות המשא ומתן של הבית הלבן, כולל גם את קושנר, גרינבלט ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן.
לפני שמונה לתפקידו בבית הלבן, הוא לקח חלק בקמפיין של טראמפ לנשיאות בשנת 2016, כאשר עסק בתחום ניתוח הנתונים. במסגרת זו, הוא ניהל את תכנית האירוח של הקמפיין "מגדל טראמפ בשידור חי", שזכתה לצפיות רבות בפייסבוק בשבועות שקדמו לבחירות.

גרינבלט. צילום: רויטרס
גרינבלט. צילום: רויטרס
מינויו העלה תהיות רבות בקרב דיפלומטים לשעבר, שהתקשו להבין כיצד המשימה הוטלה על כתפיו של בוגר האוניברסיטה הצעיר, שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הפוליטי.
הופ היקס, דוברת הבית הלבן לשעבר, אמרה ל"ביזנס אינסיידר" האמריקאי במרץ 2017 שתפקידו של ברקוביץ' היה בעיקר מנהלי ולוגיסטי, וכלל בעיקר תיאום פגישות. 
מרטין אינדיק, השליח המיוחד של ארה"ב למשא ומתן הישראלי-פלסטיני מטעם ממשל אובמה, אמר בעקבות המינוי כי "מדובר בבחור נחמד, אבל אין לו את הניסיון של עורך הדין לענייני נדל"ן לשעבר של טראמפ". 
עם זאת, ברקוביץ' כבר היה מעורב בעבר בנושאים בעלי חשיבות בבית הלבן. לפי ה"ניו יורק טיימס", בדצמבר 2016 הוא נפגש עם שגריר רוסיה, סרגיי קיסליאק, ושוחח עמו על תיאום פגישה עם סרגיי גורקוב, מנכ"ל בנק בבעלות ממשלתית-רוסית שסבל מסנקציות שהטיל עליו ממשל אובמה.  

ברקוביץ', שגדל בבית יהודי אורתודוקסי, אף למד בישראל במשך שנתיים בסמינר אורתודוקסי לאחר התיכון. בן דודו של ברקוביץ', האוורד פרידמן, היה הנשיא האורתודוקסי הראשון של איפא"ק.