שני צעירים ישראלים הותקפו אתמול בערב על ידי תיירים זרים במועדון לילה מקומי בוורשה, בירת פולין. השניים, סטודנטים למשפטים, נסעו כחלק ממשלחת של סטודנטים, לסמסטר קיץ בבית הספר למשפטים בעיר. ברק קשפיצקי, אחיו של אחד הישראלים שאיבד את הכרתו לזמן קצר לאחר התקיפה, פירט בעמוד הפייסבוק שלו את נסיבות האירוע, וטען כי אחיו, יותם, והצעיר השני, הותקפו על רקע לאומני. השניים שוחררו זה מכבר מבית החולים.



"יותם הותקף לפנות בוקר על ידי חבורת ערבים. לא כי הוא התגרה בהם, לא כי הוא פנה אליהם, לא כי הם הגיעו לעימות. הערבים החלו להכות אותו ואת חבריו רק מפני שהם יהודים".



 


קשפיצקי המשיך: "בשעה 04:00 יצאו חברי המשלחת מהמועדון ״the view״, רובם כבר עלו על מוניות לכיוון המלון, ואז חבורה דוברת ערבית התקרבה אליהם ושאלה אותם אם הם מישראל. כשענו בחיוב, הותקפו ללא רחמים, בליווי צעקות “Fuck Israel”. יותם עצר את המונית שלו ויצא ממנה לכיוון חבריו במטרה להפריד ולהרגיע את הרוחות. בחור ערבי, שככל הנראה החזיק בידו אגרופן, נתן לו אגרוף ויותם איבד את ההכרה. לאחר מכן, ממונית אחרת, יצא חבר נוסף שניסה לעזור והוא הושלך לעבר השני על מכונית דוממת. למשמע צווחות הבנות, החבורה הערבית הסתלקה מהמקום".

"אם תהיתם, אף לא אחד ממאות הבליינים הפולנים שהיו במקום ניגש להציע עזרה, אף לא אחד מהפולנים הזמין משטרה", כתב אחיו של אחד המותקפים. "אפילו מאבטחי המועדון שנקראו לעזרה לא הושיטו יד. אחי פונה לבית החולים במונית על ידי חברו, נסיעה שלקחה כשעה היות ונהג המונית לא השכיל להגיד להם שהכתובת אליה ביקשו להגיע באפליקציה, היא בית חולים לנשים ולא בית חולים כללי".

קשפיצקי המשיך: "כן, 2019, וורשה-פולין, והמציאות חוזרת על עצמה. פולנים עומדים בצד וצופים, בעוד אנשים ״לא מהעם שלהם״ מכים עד אובדן הכרה יהודים. היום זה אחי התאום. מחר זה קרוב משפחה שלכם".

האח ציין כי "במזלנו האירוע הסתיים בשברים מרובים באף ובשבר בארובת העין. יותם יגיע לארץ לטיפול בשברים באופן פרטי ועצמאי. שגירות ישראל בפולין ומשרד החוץ שלחו אותנו להתמודד עם המשטרה הפולנית. אין אפילו נציג אחד מטעם מדינת ישראל שהגיע לסייע.למזלו, ולמזלנו, עמדו לצידו וטיפלו בו במסירות לאורך כל הדרך המכללה למנהל, ראש המשלחת והסגן שלו. מסירות ששגרירות ישראל לא השכילה לעשות".

לסיום כתב, "אני מספר את הסיפור כי אני רוצה שישראלים ידעו. שישראלים יזהרו. כנראה שהסיפור הזה לא מעניין את משרד החוץ, אבל אני בטוח שאת עם ישראל הוא מאוד מעניין. לאחי היה מזל, מי יודע מה יקרה להבא בתור". 

משרד החוץ מסר בתגובה כי "המקרה מוכר ומטופל הן במטה משרד החוץ בירושלים והן בשגרירות ישראל בוורשה, עוד מרגע קבלת הדיווח הראשוני לקונסול ישראל בוורשה, מר מני קאמרה, ביום שבת בשעה 8:00 בבוקר".

עוד נמסר, כי "במהלך השיחה הראשונה, הקונסול התעניין בשלומם של הפצועים, הציע כל עזרה שתידרש והעמיד עצמו לרשותם, ככל שידרשו לכך. בנוסף, המליץ הקונסול על הגשת תלונה בתחנת המשטרה המקומית. חשוב לציין כי גם לאחר שחרור הפצועים מבית החולים אתמול הם ממשיכים לעמוד בקשר עם הקונסול ועם גורמים נוספים בשגרירות. משרד החוץ בוחן את האירוע ובהתאם תתקבל החלטה על צעדים נוספים מול הגורמים המקומיים".

סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל אמר בתגובה כי הוא "קורא לממשלת פולין לנהוג באפס סבלנות כלפי אלימות אנטישמית - ליהודים יש את הזכות כמו כל עם אחר לשהות בכל מקום בבטחה".