מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית במרכז הבינתחומי הרצליה משיק לראשונה בעולם את פרס "אינודיפ לדיפלומטיה חדשנית". העשייה הדיפלומטית במאה ה־21 כבר אינה מתבססת רק על יחסים בין מדינות, כפי שהיה בעבר. כיום היא מתבססת יותר ויותר על דיפלומטיה ציבורית ומשלבת את המגזר העסקי, הארגוני ואת החברה האזרחית, תוך שהיא נשענת על כלים טכנולוגיים ועושה שימוש בחדשנות.  
 
"עולם הדיפלומטיה השתנה ללא היכר", אומר רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם לשעבר וכיום ראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה. "אם הדיפלומטיה רוצה לשרוד כמקצוע, היא חייבת להתחדש - ועכשיו. כיום, יחסים בינלאומיים נעשים לא רק על ידי ממשלות אלא על ידי אנשי עסקים, עמותות ומיזמים חברתיים. החדשנות היא מרכיב בסיסי וחשוב בהם, כשלדיפלומטיה חדשנית יש שלושה מרכיבים עיקריים: חשיבה יצירתית, יישומים טכנולוגיים והפצת החדשנות". 
 
לדבריו, הפרס - שיוענק במסגרת מושב מיוחד בוועידת הדיפלומטים של ה"ג'רוזלם פוסט" ב־13 בנובמבר – "נועד להסיט את הזרקור ליוזמות פורצות דרך, אלו שמשנות ועוד ישנו את העולם הדיפלומטי של המחר".
 

פרושאור יעמוד בראש ועדה מקצועית שתבחר את שלושת הזוכים על פי החדשנות במיזם, היכולת למדוד את הצלחתו, עמידתו ביעדים שהוגדרו ורמת ההשפעה שיש לו. הפרס יוענק לאישים ולמיזמים מהמגזר הציבורי או הפרטי, מהחברה האזרחית, התקשורת והאקדמיה. 
 
"שמנו לנו למטרה להוביל את תחום הדיפלומטיה החדשנית בארץ ובעולם, וזה בא לידי ביטוי בכל תחומי העשייה שלנו", אומר יניב כהן, מנכ"ל מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית. "הודות לעיסוק המקיף והעמוק שלנו בתחום, אנו זוכים להיחשף לכל כך הרבה פרויקטים מיוחדים, וחשבנו שיהיה ראוי להציג בפני העולם כולו את היוזמות המדהימות שיש בתחום זה, שיש לו דימוי ישן וארכאי, אך למעשה הוא יכול לעמוד בחזית החדשנות".
 
מועמדות לפרס אפשר להגיש עד 1 באוקטובר באתר www.innodip.org