במילים חריפות: שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בוטולו תקף היום (ראשון) במילים חריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי ישראל תחת הנהגתו הפכה ל"מדינת אפרטהייד גזענית". את הדברים אמר צ'בוטולו בפתח כנס המדינות האסלאמיות שנערך בעיר ג'דה שבסעודיה בעקבות הצהרתו של נתניהו על כוונתו לספח את בקעת הירדן לאחר הבחירות.



צ'בוטולו קרא להצהרת נתניהו מביכה ואמר כי מדובר בתוכנית נכלולית שמטרתה להשיג קולות בבחירות הקרבות. עוד תקף שר החוץ הטורקי את התגובה הרפה, לדבריו, של מדינות העולם המוסלמי להכרזה. "ישראל, בעידוד כמה מדינות, ממשיכה במדיניות האגרסיבית שלה, והופכת למשטר אפרטהייד גזעני", אמר צ'בוטולו והוסיף כי "אם המדינות העולם המוסלמי היו פועלות יחד, התוכניות נטולות הרסן של ארצות הברית לא היו באות לידי מימוש".



כזכור, ראש הממשלה נתניהו הודיע בסוף השבוע שעבר כי לאחר הבחירות, ובעקבות כוונת ארצות הברית לפרסם את "עסקת המאה", ממשלה בראשותו תספח את בקעת הירדן, וזאת בניגוד למצבה כיום. על פי נתוני ארגון "בצלם", באזור בקעת הירדן גרים כיום כ-11 אלף מתנחלים וכ-65 אלף פלסטינים. יש לציין כי על פי תוכניתו של נתניהו, גם לאחר הסיפוח, הפלסטינים בבקעת הירדן לא יקבלו אזרחות ישראלית, ואף לא תושבות כפי שנעשה בעת סיפוח ירושלים המזרחית ורמת הגולן, אלא יישארו תחת שליטת הרשות הפלסטינית כאשר העיר העיקרית בבקעת הירדן, יריחו, תהיה מובלעת פלסטינית בתוך השטח הישראלי.