חבר אחד פחות? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התבטא הערב (רביעי) על תוצאות הבחירות שנערכו אתמול בישראל, ונמנע מלהביע תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחשב למקורב אליו. במסיבת עיתונאים שקיים בשדה התעופה בלוס אנג'לס, אמר טראמפ כי הוא עדיין לא שוחח עם נתניהו מאז הבחירות, והבהיר כי מערכת היחסים של הממשל האמריקאי היא עם ישראל. טראמפ הוסיף כי התוצאות בבחירות היו צמודות, ויש להמתין ולראות איך הן יסתיימו.



סימן נוסף לכך שהתוצאה הצמודה במערכת הבחירות מערערת את מערכת היחסים הצמודה בין השניים, היה החלטתו של נתניהו שלא להגיע לעצרת הכללית של האו"ם, שתיערך בשבוע הבא בניו יורק, עצרת בה ראש הממשלה היה אמור להשתתף, ואף הבטיח לדון במהלכה עם הנשיא האמריקאי על ברית ההגנה בין המדינות, שעליה טראמפ הצהיר בחשבון הטוויטר שלו מעט לפני הבחירות - במה שנראה היה כניסיון של טראמפ לסייע לידידו במסגרת קמפיין הבחירות.



בנוסף לבחירות בישראל, התייחס טראמפ לתקיפת מתקני הזיקוק באיראן, שארצות הברית מאשימה את איראן בה ואמר כי מסיבת העיתונאים שקיימה סעודיה בה היא הציגה ראיות מהתקיפה, שלטענתה מחזקות את החשד נגד איראן, לא חידשה רבות לארצות הברית. טראמפ הוסיף עוד כי החלטתו שלא לתקוף באיראן לאחר שמשמרות המהפכה הפילו מל"ט אמריקאי, בחודש יוני האחרון, לא הייתה סימן לחולשה, אלא להיפך - סימן של כוח והוסיף כי "להחליט על תקיפה היה יכול להיות קל מאוד.