חודש לפני שישראל תצטרך להחזיר את נהריים וצופר - השטחים שחכרה מירדן במסגרת הסכם השלום בין המדינות, אומר שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי, כי ארצות לא תאריך את החכרת השטחים לישראל. "יש שיחות, אבל לא לגבי הארכת החכירה, אלא לגבי השלב הבא", אמר ספאדי בראיון לטלוויזיה הירדנית. 



השר הירדני יצא גם נגד אופי ההצבעה בבחירות האחרונות בישראל. "חלק מהדיפלומטיה הירדנית זה לדאוג שהקהילה הבינלאומית תשלח מסר ברור לחברה בישראל, שבחרה במפלגות ימין קיצוניות", אמר. לדבריו, הקפיצה מעל הפלסטינים כדי לנרנל את היחסים עם העולם הערבי היא אשליה.



עוד קודם לכן, במסיבת עיתונאים לאחר כינוס של המדינות התורמות לאונר"א בניו יורק, אמר השר כי ארצו מחוייבת לשלום, "משום שזו הזכות הבסיסית של כל אזרח, וכי האזור לא צריך עוד עימותים". 



הבכיר הירדני שב והדגיש את העמדה הערבית לגבי הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי העולם הערבי מאוחד מאחורי העם הפלסלטיני. לדבריו, שלום כולל לא יושג בלי פתרון שתי המדינות על בסיס קווי 67'. "כולם מבינים שהאלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות הוא התפרצות של אלימות וסכסוך, שישפיעו לא רק על המזרח התיכון, אלא על העולם כולו", אמר השר. 
ספאדי דחה את האפשרות של מדינה אחת - "מדינה גזענית", לדבריו, והדגיש את הצורך בשיתוף פעולה נגד המשך הכיבוש הישראלי והפרת החוק הבינלאומי. "אבדה התקווה לשלום ואנחנו רוצים להחזירה", אמר, "המצב היה מתסכל בשנים האחרונות בגלל ההתקדמות האטית".
לגבי ירושלים, אמר שר החוץ הירדני כי המלך עבדאללה הוא האחראי על המקומות הקדושים המוסלמיים והנוצרים בעיר וסיפר על צעדים שארצו נוקטת על מנת למנוע פגיע בהר במסגדים בהר הבית והזהות הדתית של המקומות הקדושים.