חמש חוות דעת של חמישה פרופסורים אמריקאים, כולל אלן דרשוביץ, שטוענים שבחינה של הטיית סיקור כעבירה פלילית זו סכנה לדמוקרטיה - הוגשו במהלך שני ימי השימוע הראשונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4,000, כך פורסם הערב (שישי) ב"אולפן שישי" ב"קשת 12". עוד דווח, כי אחד הפרופסורים אף ביקש לטעון בעל פה בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אך סורב.



כמו כן דווח, כי בפרקליטות הופתעו מהטיעונים שהציגו  פרקליטיו של נתניהו. גורמים בפרקליטות אמרו כי עורכי דינו של ראש הממשלה העלו טענות ענייניות, רהוטות ומשמעותיות, וכי לפרקליטים תהיה עבודה משמעותית בתום השימוע. 



בתוך כך נטען ב"כאן 11" כי קו ההגנה של נתניהו מתמקד יותר בהעלאת טענות כלפי שלדון ומרים אדלסון ועורך "ישראל היום", מאשר כלפי בעלי "וואלה". עוד דווח, כי השאיפה היא לקבל את ההחלטה בתיקי רה"מ לפני תום 2019, בעניין תיק המניות - לא תתקבל החלטה אם לחקור את הנושא לפני ההכרעה בתיקים.



עוה"ד רם כספי מגיע לשימוע. צילום: מרק ישראל סלם
עוה"ד רם כספי מגיע לשימוע. צילום: מרק ישראל סלם



כזכור, לאחר כ-11 שעות של דיונים, הסתיים אתמול יומו השני של השימוע שעורך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיקי ראש הממשלה בנימין


נתניהו, ואשר הוקדש לתיק 4,000 - פרשת "בזק-וואלה". פרקליטיו של נתניהו טענו במהלך השימוע כי אתר וואלה לא העניק לראש הממשלה סיקור אוהד, וניסה להחליש את עדויותיהם של עדי המדינה, תוך שהם טוענים כי עדותם ניתנה תחת לחץ לא סביר. 



פרקליטו של ראש הממשלה' עורך הדין עמית חדד אמר בצאתו מהיום השני לדיונים בשימוע: "הצגנו היום את המשך הטענות בתיק 4,000. הטענות היו משכנעות ונשמעו בקשב רב. בראשון הקרוב נציג את הטענות בתיק 1,000. אין לי ספק כי בתום השימוע לא יהיה מנוס מסגירת התיקים". אל דבריו הצטרף עו"ד יוסי אשכנזי, גם הוא מפרקליטי נתניהו שאמר: "התמקדנו בנושא עדי המדינה. השימוע בתיק 4000 טרם הסתיים, וביום ראשון נקדיש לנושא עוד כמה שעות. התמקדנו היום בנושא עדי המדינה. בראשון נתמקד בנושא עבירת השוחד מול עבירת המרמה והפרת האמונים".



ב"חדשות 13" דווח, כי בין הטענות שהעלו פרקליטיו של ראש הממשלה נטען כי עד המדינה הראשון, שלמה פילבר, ניסה לרצות את החוקרים במסגרת חקירתו, ועל כן הוא שיקר והציג גרסה מתפתחת. ניר חפץ, עד המדינה השני, ניסה לטענת עורכי דינו של רה"מ להתאים את עצמו לחוקרי המשטרה. עוד הוסיפו בצוותו של ראש הממשלה, כי "על עדי המדינה הופעלו לחצים בלתי לגיטימיים ולא חוקיים".