חברי מרכז האיחוד הלאומי התכנסו הערב (ראשון) בירושלים לאירוע הרמת כוסית ודיון על תוצאות הבחירות. שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ, קרא באירוע למיזוג מלא יחד עם הבית היהודי כבר בתקופה הקרובה. ״הציונות הדתית היא רבגונית תוססת צבעונית ויש בה גוונים שונים", אמר סמוטריץ, " זה תוצר מובנה של העובדה שהיא תנועה אידאולוגית. תמיד בתנועות אידאולוגיות יש שפיצים והמערכת הפוליטית הדתית היא תשקיף של הציונות הדתית".



סמוטריץ המשיך והוסיף כי "נכון שיש דעות שונות אבל לקרוא לזה פילוגים זאת טעות. הרב גוניות היא טבעית לחלוטין על רקע התנועה הנהדרת הזאת. צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה. אין ספק שהמצב הנוכחי לא יכול להמשך. צריך להיות קשובים להלך הרוח של הציבור. אני לא רואה הצדקה לקיומם של שתי מפלגות. צריך ללכת למהלך של מיזוג מיידי בינינו לבין הבית היהודי. אני אפנה לרב רפי פרץ ממש בימים הקרובים ואבקש ממנו להכנס לתהליך מיידי.



"יש בהחלט לא מעט מוקשים שנצטרך להתגבר עליהם", אמר עוד סמוטריץ, " אסור בשום פנים ואופן לתת למוקשים הללו לעצור אותנו. צריך לשבת עוד יום ועוד יום ועוד יום ולפתור אותם. כל עוד יהיו שתי מפלגות תמיד בסוף נגיע למאבקי הכח בים המלח. אני קורא לרב רפי בואו נכנס למהלך כאן ועכשיו. זאת בשורה שהציבור מחכה לה כבר עכשיו״.



ח''כ אופיר סופר, הוסיף אף הוא ואמר כי  ״יש לדרך של הציונות הדתית הרבה מה לומר על שלל הנושאים הנוגעים ליום ליום ואין לנו פריוולגיות לוותר על אף נושא. צריך לדעת לנהל סדר יום נכון ולדעת איך להביא כמה שיותר קהלים".
מוקדם יותר היום בוטל הדיון שעמד להתקיים על פיצול ימינה לשתי סיעות נפרדות. הדיון נדחה ליום חמישי. כזכור, היום היה אמור להתקיים הדיון בו רשימת "ימינה" תתפצל לשתי סיעות: הבית היהודי והימין החדש, זאת לפי ההסכם שנחתם לפני הבחירות.