שבוע וחצי אחרי שהמנדט להרכבת הקואליציה הוענק לראש הממשלה בנימין נתניהו - כמעט מחצית מהזמן שהוקצב ליו”ר הליכוד לפי החוק לביצוע המשימה - והיא נראית לעת עתה בלתי אפשרית. גורמים בליכוד טוענים כי מאז הפגישה האחרונה שהתקיימה בין צוותי משא ומתן של שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, שהסתיימה ללא תוצאות, שום דבר לא זז בזירה הזאת. אין פגישות, אין שיחות. לא קיים אפילו ניסיון לפנות לעוד מפלגות או להמשיך את המגעים עם כחול לבן או עם ישראל ביתנו, לפחות לא באופן רשמי. 
 
עם זאת, לפי גורמים שונים במערכת הפוליטית, מאחורי הקלעים בחן הליכוד אפשרויות לפנות לחברי כנסת בכמה סיעות, על מנת לבדוק היתכנות של עריקה.
אולם ניסיונות אלה, נכון לעכשיו, לא הניבו שום תוצאה. 
 

על רקע זה רבים בליכוד מתקשים להסביר מהו ההיגיון שעומד מאחורי החלטת נתניהו שלא להחזיר בינתיים את המנדט לנשיא. יש הטוענים כי ראש הממשלה מעדיף להמתין עד לאחר יום הכיפורים. זאת משום שמוקדם יותר הכריז יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, כי בכוונתו לפרסם את מתווה האחדות שלו, אם וכאשר הליכוד וכחול לבן לא יגיעו להבנות עד יום כיפור. ליברמן נחוש בדעתו לפרסם את המסמך המדובר ביום חמישי. לדברי הגורמים המעורים בפרטים, המתווה של ישראל ביתנו כבר מוכן וממתין לפרסום. 
 
בינתיים נראה כי מה שמעסיק את אנשי הליכוד, הרבה יותר מהמנדט, זהו נושא הפריימריז במפלגה - הרעיון שעלה ונגנז תוך יממה בשבוע שעבר. אנשי נתניהו ממשיכים לטעון כי יו”ר הליכוד כלל לא התכוון לקיום בחירות פנימיות, וכי העלה את הרעיון רק כדי לחשוף את גדעון סער ואת כוונותיו.  ביום שישי, סמוך לכניסת השבת, יצאה הודעה מטעם נתניהו, ובה החלטתו שלא לקיים פריימריז. במקום זה מרכז הליכוד יתכנס ביום חמישי כדי לאשרר שראש הממשלה נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה־22. 
 
אחרי צאת השבת הפיץ דובר הליכוד הודעה קצרה נוספת שכללה שלוש מילים בלבד: “הפוטש בליכוד – מת” (אגב, מילה אחת יותר מהציוץ של סער שעורר את הסערה - “אני מוכן”).  מנגד, גורמים אחרים המעורים בנושא טוענים כי כוונתו של נתניהו לקיים פריימריז בזק במפלגתו הייתה אמיתית, וכי לא דובר כלל בבלון ניסוי. הנושא וגם המועד המשוער של הבחירות הפנימיות - נדונו עם הגורמים הרלוונטיים במוסדות המפלגה, כולל משפטנים. אולם בעקבות הודעתו המהירה והמפתיעה של סער היוזמה נגנזה.