לאחר שאתמול נחשפו ב"כאן חדשות" פרטים אודות קידום פרויקט נגד טילי השיוט האיראניים, התראיין שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כ"ץ הבוקר (שני)  ל"כאן ב'" ואמר כי הפעילות האיראנית בסעודיה אושרה על ידי האיתוללה עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן, וציין כי החשיפה דומה לפעולת המנע בתקיפת חוליית הרחפנים בסוריה בחודש אוגוסט האחרון.



עוד אמר השר, כי ישראל פועלת מול איראן בסוריה, אך גם באזורים אחרים. באשר לתוכנית ההגנה האווירית אותה מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי "ישראל היא לא סעודיה. יש לנו אמצעי הגנה והתקפה ויכולות מודיעיניות ומבצעיות אחרות. צריך להיערך".



בישיבת הקבינט אתמול הוצגה בפני השרים אפשרות של ירי טילי שיוט לעבר ישראל. מדובר בטילים הדומים באופן יחסי לטילי הטומהוק האמריקאיים המגיעים לטווח ארוך. בישיבה לא התקבלו החלטות ולא התקיימה הצבעה. 



הקבינט המדיני ביטחוני התכנס כאמור אתמול בירושלים לישיבה שנמשכה כשעתיים וחצי, זאת לראשונה מזה חודשיים, כל זאת על רקע הצהרות ראש הממשלה כי ישנה מתיחות ביטחונית. ההערכה היא כי בישראל חוששים מאפשרות שאיראן תבצע תקיפה דומה לזאת שביצע על מתקני הנפט בסעודיה.



בישיבת הפתיחה של הכנסת העשרים ושתיים אמר ראש הממשלה כי ישראל עומדת בפני מערכה עם איראן. "היום אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים", אמר נתניהו.



עלי חמינאי. צילום: AFP
עלי חמינאי. צילום: AFP



עוד הוסיף: "זה לא ספין, זו לא גחמה, זה לא 'נתניהו מנסה להפחיד אותנו'. מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השייט הבינלאומי, היא תוקפת את חצי האי הערבי, היא תוקפת בכל מקום. היא שולחת שליחי טרור לכל מקום והיא גם תוקפת ישירות כלי טיס של ארה"ב, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה.


והיא אומרת בצורה הכי ברורה, זה מה שהגנרלים שלהם אמרו, כולל לפני יומיים: 'ישראל תיעלם. זו לא תאוריה, ישראל תיעלם'. הם מאמינים בזה, הם חותרים לזה, ואנחנו צריכים לקחת אותם במלוא הרצינות".



עוד אמר רה"מ, כי "המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם. היא מחייבת אותנו להתחמש, מחייבת אותנו להמציא בידינו, בידי הלוחמים שלנו והחיילים שלנו כלי הגנה וכלי התקפה בהיקף, בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. זכרו ורשמו את דבריי. אני אומר לכם דברים מעומק השליחות שלי להבטיח את ביטחון ישראל ואת נצח ישראל. ואני יודע שהשליחות הזאת מדריכה רבים רבים מכם, אם לא את כולכם. הדבר הזה קורה מסביבנו ולדבר הזה יש השלכה מיידית".



במהלך הישיבה עלו תרחישים שונים של ההסלמה מול איראן, כולל התרחיש של תקיפה צבאית והתנגשות בין הכוחות באזור. לאור האיום שוב הדגיש נתניהו את חשיבותה של הקמת ממשלת אחדות רחבה - אותו טיעון שנתניהו כבר העלה בנאומו באירוע השבעת הכנסת ה-22 ביום חמישי האחרון.