יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס הערב (חמישי) לפלונטר הפוליטי וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שמכשיל את המגעים לאחדות. בראיון לתוכנית "שש עם עודד בן עמי" אמר ליברמן כי "צריך להבין שראש הממשלה תקף גידף ודיבר נגד רעיון ממשלת האחדות כל מערכת הבחירות. הוא מבין שאין לו ברירה אלא לדבר בעד ממשלת אחדות כשבפועל הוא עושה הכל כדי להכשיל אותה. אני לא ממהר לשום מקום, אנחנו מחכים שמלאכת הרכבת הממשלה תעבור לגנץ ואז נדבר כמו שצריך. אנחנו מתחייבים לעשות הכל על מנת לא להגיע למערכת בחירות שלישית. כרגע ברור, מעבר לכל ספק, שנתניהו מוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, מנסה להוביל אותנו".
עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו: "שמתי הצעה שקולה ומאוזנת שמטיבה עם נתניהו והליכוד. אימצתי את מתווה הנשיא. צריך לדבר על קווי היסוד. נתניהו מדבר על 4 מיליארד שקל תוספת לביטחון. מאיפה הכסף יבוא? מה עם חוק המרכולים, גיוס הישיבות, הנכים? נתניהו הקים גוש של חרדים ומשיחיים ורוצה להביא את כל הגוש הזה. זה אבסורד, הוא היה מוכן להקריב איש ליכוד בכיר, אבי דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אבל לא לגעת במשה גפני שיו"ר ועדת הכספים. כשזה יעבור לגנץ שעון החול יתחיל לתקתק והכל יסתדר".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: "ליברמן מודיע שהוא מחכה שהמנדט יעבור לגנץ והוא ממשיך לסרב להתחייב בקולו שיצביע נגד ממשלת מיעוט של השמאל שתיתמך בהקמתה על ידי המפלגות הערביות. הליכוד פועל להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, וכפי שהציע הנשיא בלי פסילה של אף מפלגה. מי שבולם אותה זה ליברמן שמתואם לחלוטין עם יאיר לפיד".


כזכור, ליברמן פרסם אמש את המתווה שלו לפתרון הפלונטר הפוליטי, שעיקריו: סיכום קווי יסוד, אימוץ מתווה הנשיא, הקמת ממשלת אחדות ואישור תקציב המדינה – ואחר כך צירוף עוד מפלגות על בסיס קווי היסוד. ליברמן מפרט את ארבעה השלבים בתוכניתו. הראשון – הקמת צוות משותף לשלוש המפלגות (כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו) לגיבוש קווי יסוד של ממשלת האחדות. השני, לאחר שתושג הסכמה בנוגע לקווי היסוד – אימוץ מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה.
 
בשלב השלישי תוקם ממשלת אחדות המורכבת משלוש המפלגות, שתפעל לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 באופן מיידי, ולאישור תוכנית רב־שנתית (תר"ש) כפולה לצה"ל לעשר השנים הבאות. בשלב הרביעי: על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר, כל מפלגה שתרצה להצטרף לממשלת האחדות תוכל לעשות זאת.