מרכז הליכוד התכנס הערב (חמישי) באקספו תל אביב ואשרר את ההחלטה, שלפיה בנימין נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה־22. לאור מיעוט המשתתפים שהגיעו לישיבה, ביטל ראש הממשלה נתניהו את השתתפותו באירוע ברגע האחרון. לדברי חברי המרכז שנכחו במקום, מספר המשתתפים באירוע עמד על בין ל-120 ל-150 חברי מרכז.

נתניהו צייץ לאחר אשרור מועמדותו: "תודה לחברות וחברי מרכז הליכוד על התמיכה המוחצת והאמון המלא בי ובליכוד". ההחלטה תקבע שהליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה. הרעיון שמאחורי ההחלטה הוא להעביר מסר לבכירי מפלגת כחול לבן, "שמקווים לפוטש ולפיצול בליכוד שאולי יבוא בישורת האחרונה", לפי גורם בסביבת נתניהו.
בליכוד מעריכים כי נתניהו אינו מעוניין להמשיך ולהחזיק את המנדט להרכבת הקואליציה עד אחרי החגים. אם לא יקרה משהו יוצא דופן ביממה הקרובה ולא תהיה פריצת דרך מפתיעה, הוא עשוי להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין עד יום ראשון.
בסביבת נתניהו מעריכים כי אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל את המנדט להרכיב ממשלה וייכשל גם הוא, המנדט מהנשיא יגיע לכנסת. רק אז, אומרים בסביבת נתניהו, הצדדים יתרככו ויהיו מוכנים לפשרות.