שר הקליטה זאב אלקין (הליכוד) התראיין הבוקר (שישי) לכאן ב' והאשים את מפלגת כחול לבן במבוי הסתום בתהליך הקמת הממשלה. "במעט הדיונים שהיו עם כחול לבן הם העלו מולנו עשרים נוסעים שחשובים להם, על שני שליש מהם הם קיבלו תשובות, רובן חיוביות. כשאנחנו העלינו את הנושאים החשובים לנו, בראשם החלת הריבונות בבקעת הירדן, לא קיבלנו תשובה". אלקין התייחס למתווה ליברמן ולביקורת על "בלוק ה-55" של הליכוד, ואמר כי הנשיא קרא לכלול בממשלה מפלגות רבות, וישראל ביתנו לא צריכה להיות "מיוחסת".



"ראש הממשלה מנסה להפוך כל אבן בתקווה להקמת ממשלת אחדות. כשיגיע למסקנה שאין שום סיכוי הוא יחזיר את המנדט. כשהיו שמועות שהוא מתכנן להחזיר את המנדט בהקדם צלבו אותו שהוא לא רציני. השימוע נגמר, אנחנו אחרי יום כיפור, אפשר לשבת ולדבר", הוסיף אלקין.



אחריו עלה ח"כ עפר שלח (כחול לבן) והאשים בחזרה את הליכוד במשבר הפוליטי. שלח מתח ביקורת על התעקשותו של הליכוד להישאר עם "בלוק ה-55" שהקים עם מפלגות הימין והמפלגות החרדיות: "הליכוד צריך לבוא לשולחן עם 32 הח"כים שלו. אתה לא בא למשא ומתן בידיים נקיות עם 23 מנדטים שהם לא אתה, הם לא באידאולוגיה שלך, הם רק שותפים פוליטיים. ממשלות אחדות בעבר היו בין המפלגות הגדולות בלבד, הליכוד והמערך".



שלח המשיך לבקר את נתניהו: "בני גנץ יהיה המועמד לראשות הממשלה כשנתניהו יחזיר את המנדט. יש לו 28 ימים וזה לגיטימי אבל כולנו יודעים שהוא לא עושה כלום, אין מו"מ. הוא מעביר את הזמן ומשחק משחקי האשמות בדרך למה שהוא באמת רוצה-בחירות שלישיות. לנתניהו אין ממשלה. כשאנחנו נקבל את המנדט הסיטואציה תהיה אחרת". בסיום דבריו חזר שלח על התחייבותה של כחול לבן לבוחריה שלא לשבת בממשלה שהעומד בראשה מצוי תחת כתב אישום.



אחרון עלה לשידור ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), והאשים את שני הצדדים בכך שהם מתבצרים בעמדותיהם ולא מוכנים לפשרה. "אנחנו הצענו לקבל את מתווה הנשיא לפיו נתניהו ראשון. כחול לבן לא מוכנים לזה ונתניהו לא מוכן לדברים אחרים, אם כולם יישארו על צמרות העצים לא תהיה ממשלה. כל אחד יוותר על משהו-נתניהו על הגוש וגנץ על הבכורה. שני הצדדים יצטרכו להתפשר. כל אחד יצטרך להגיע ל-70-80 אחוז מהמצע שלו וזה אפשרי, יש הרבה רצונות משותפים", אמר פורר, והוסיף כי המצב הביטחוני והאיומים מאיראן ידחפו גם הם את הצדדים להקמת ממשלת אחדות.