נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה היום (ראשון) במכתב רשמי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בבקשה לחון את נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנאסרה לשבע וחצי שנות מאסר ברוסיה, לאחר שנמצאו בתיקה סמים בשדה התעופה במוסקבה, וזאת לפנים משורת הדין.



"נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, אך מדובר באישה צעירה, ללא עבר פלילי, ועונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה. העם היהודי ומדינת ישראל מעריכים את רגישותך לחיי אדם ואת המאמצים שהשקיעה רוסיה באיתור והחזרת גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל. בשל הנסיבות המיוחדות, אני פונה אליך בבקשה לחון את נעמה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין", כתב ריבלין במכתבו.




נעמה יששכר נעצרה לפני כחצי שנה בשדה תעופה במוסקבה בנחיתת ביניים בדרכה מהודו לישראל, ובתיקה נמצאו 9 גרם של חשיש הודי. מאז שהתה במעצר בבית כלא המרוחק 70 ק"מ ממוסקבה, ובשישי האחרון נגזר דינה לתקופת המאסר הממושכת.



"כבוד השופט, אני מודעת לכך שנהגתי בחוסר אחריות לפני הטיסה שלי, שהייתי צריכה להיות מודעת לכל החפצים בכבודה שלי. זאת הסיבה שלקחתי אחריות מלאה על אישום 228 (שימוש עצמי) במשפט הראשון שלי בעשירי באפריל", כך אמרה נעמה יששכר לשופט הרוסי במהלך משפטה לפי הקלטות שפורסמו בחדשות 12, "אולם אני חושבת שאישום 229 (הברחה) הוא בלתי סביר ובלתי מוצדק. הפעולות שלי מעידות על כך שמעולם לא התכוונתי להיכנס למדינה ואם המילים שלי הן לא אמינות מספיק כמו שאמר התובע, הרי שהיו 7 שעות בין שתי הטיסות שלי ולא ניסיתי לעזוב את אזור טיסות המעבר או לדרוש את הכבודה שלי. אני מבינה שזהו נושא שנלקח ברצינות רבה בפדרציה הרוסית, אבל אני מתחננת בפניכם להכיר בכך שזו הייתה טעות אחת של אדם, שלא הייתה לו כוונה להיכנס למדינה או להפר שום חוק".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם יפה יששכר, אמה של נעמה, לאחר שבית המשפט ברוסיה הטיל על המטיילת הישראלית 7.5 שנות מאסר בעקבות הרשעתה בהברחת סמים למדינה. בשיחה ביקש נתניהו לחזק אותה נוכח גזר הדין הקשה, וביקש שתמסור את תמיכתו לבתה.



נטען כי הסיבה לעונש הקשה שהוטל על יששכר קשורה בניסיון של רוסיה ליזום עסקת חילופי עצורים בינה ובין אלכסיי בורקוב, האקר רוסי הנמצא במאסר בישראל. שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר אמש בתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13 כי הוגשה בפניו בקשה להסגיר את בורקוב לארצות הברית וכי הוא ישקול אותה.