מה רוצה ראש הממשלה בנימין נתניהו? למה הוא ממשיך להחזיק במנדט, אף שהוא לא משתמש בו בפועל כי אין משא ומתן קואליציוני? אלו השאלות שעולות בימים האחרונים במערכת הפוליטית בכלל ובליכוד בפרט. 
 
בכירים בליכוד אומרים כי הם לא מסוגלים להבין את ההיגיון שמאחורי ההחלטה שלא להחזיר את המנדט לנשיא. בעבר עלו בסביבתו של ראש הממשלה כמה הערכות. בתחילה נטען כי נתניהו כלל לא מעוניין במשיכת הזמן ויחזיר את המנדט לנשיא ראובן ריבלין ברגע שיגיע למסקנה כי לא מסתמנת שום פריצת דרך במגעים עם כחול לבן. בינתיים המגעים בין המפלגות נכשלו אך המנדט לא הוחזר. 
 
לאחר מכן היו בטוחים בליכוד שנתניהו רק מחכה לאישור ההחלטה בעניינו על ידי חברי המרכז. ההחלטה אושרה אך המנדט נשאר בידי ראש הממשלה. זה לא קרה גם לפני יום כיפור (עוד הימור כושל). בינתיים אנחנו בעיצומו של חג הסוכות, אבל נתניהו עדיין משאיר אצלו את המנדט הרשמי להרכבת הקואליציה. 

בתוך כך, בבלוק של נתניהו - 55 ח"כים - החלו מגעים עם אנשי כחול לבן. לדברי גורמים המעורים בפרטים, יו"ר ש"ס אריה דרעי ונפתלי בנט (הימין החדש) לוקחים חלק פעיל מאוד בניסיון לצמצם פערים בין נתניהו לגנץ. לדברי אותם גורמים, הכוונה האסטרטגית שעומדת מאחורי המהלך, היא לנסות להפריד בין גנץ ללפיד ובכך להביא להקמת הקואליציה. 
 
עם זאת, בבלוק מפלגות הימין בטוחים כי אם התוכנית תצליח וגנץ ירצה להצטרף לקואליציה שתכלול בתוכה את גוש 55 הח"כים, זה יקרה רק בשלב האחרון של המאמצים. החוק קובע כי אם וכאשר אף אחד מהמועמדים לא יצליח במשימתו, רשאי הנשיא להעביר את המנדט לכנסת ולאפשר לה למצוא פתרון בתוך 21 ימים. גם בליכוד וגם בכחול לבן תולים תקוות דווקא באופציה האחרונה הזאת, וטוענים כי רק בישורת באחרונה "הצדדים יהיו מוכנים לפשרות שאף אחד לא מוכן להן כרגע".