גורמים ב"בלוק ה-55" של מפלגות הימין והחרדים אמרו היום (שלישי) למעריב כי הסיבה בגללה לא החזיר עדיין ראש הממשלה נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא היא החשש שלו מאביגדור ליברמן. לדבריהם, יו"ר ישראל ביתנו עדיין לא אמר בפומבי ובאופן ברור כי מפלגתו תצביע נגד הקמת ממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. עוד אמרו הגורמים כי ראש הממשלה ינסה להפעיל לחצים ולגרום לליברמן להביע עמדה ברורה בנושא.



גורמים בישראל ביתנו מסרו בתגובה: "אנחנו לא חייבים שום דבר לנתניהו. שהוא תחילה יכריז על ההיפרדות מהגוש של 55 ואז יגיע תורנו לצאת עם הכרזות".



כזכור, לאחר הבחירות בהן לא הצליח להשיג 61 מנדטים שתומכים בו לראשות הממשלה, הקים נתניהו את "בלוק ה-55" המורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי והימין החדש. ראשי המפלגות סיכמו כי יפעלו בתיאום במהלך המשא ומתן הקואליציוני. בשבועות האחרונים קראו ראשי כחול לבן וישראל ביתנו לנתניהו לפרק את הבלוק ולגשת למו"מ בשם הליכוד בלבד.



הבוקר התבטאו בכירים בליכוד ואמרו כי אינם מבינים מדוע לא מחזיר נתניהו את המנדט לנשיא. ההערכה הגוברת במפלגת השלטון היא כי רק ב-21 הימים האחרונים, לאחר סיום המנדט של נתניהו וגנץ, יימצא פתרון למבוי הסתום הפוליטי.