כתב המשפט הוותיק, גיא פלג, התייחס היום (שלישי) בשיחה עם מאזין במסגרת תכנית הרדיו שלו ב-103Fm, לאמירה של עמיתו לחדשות 12, אמנון אברמוביץ', בנוגע למצביעי הימין, אותם כינה "ילידים".



המאזין: לא יודע אם היית בפאנל 'חדשות 12' כשאמנון אברמוביץ' דיבר על מצביעי הימין וכינה אותם ילידים.



גיא: "הייתי בפאנל. אני לא חושב שהוא התכוון לכל מצביעי הליכוד. אני יודע שיש לו הערכה לרבים מחברי תנועת הליכוד. אני חושב שהאמירה הזו לא הייתה מוקפדת עד הסוף והוא כיוון לחלק מהמצביעים. אני לא בא להגן עליו, אני חושב שזו הייתה התבטאות לא ראויה".



המאזין: מה משמעות המילה ילידים?



 


גיא: "אני חושב שלילידים יש רק משמעות אחת. כלומר תרבות לא מפותחת. אנשים לא מפותחים".

המאזין: אז הוא הגדיר את מצביעי הליכוד כ'לא מפותחים'.

גיא: "הוא קולגה שלי ואני לא יושב כאן כנציגו. אני לא חושב שהתפקיד שלי לשפוט את ההתבטאויות שלו. אני חושב שההתבטאות הזו הייתה לא מוקפדת ולא זהירה דיה. אילו היה עולה לשידור אני מתאר לעצמי שהוא היה מוצא את הדרך להתנצל או להבהיר את עצמו".

המאזין: אחרי הצ'חצ'חים והבוטים והעדר עכשיו אנחנו ילידים? בסופו של דבר יש כאן חבורה של אנשים שמרשים לעצמם להתבטא בצורה מסוימת כלפי חברה אחרת במדינה ולכנות אותם בכל מיני גינויים מעליבים.

גיא: "אשאל אותך שאלה אחרת. במקום להעלות את אמירתו של דודו טופז ז"ל, שנפטר לפני כעשור, בוא נדבר על ראש הממשלה של מדינת ישראל שאמר בקולו שלו בהקלטה שהשמאלנים שכחו איך להיות יהודים. האם אתה חושב שאמירה כזו של ראש ממשלה, המפקפק ביהדות של ציבור רחב בישראל, היא במקומה? אני חושב שהיו התבטאויות קשות מימין וגם התבטאויות לא ראויות משמאל. נחזור להתבטאות של אברמוביץ', היה מוטב אילו לא הייתה נאמרת. אני באמת חושב שאמנון לא התכוון לבזות או להעליב והוא גם לא חושב שמצביעי הליכוד הם ילידים".