ברקע המשבר הפוליטי והקיפאון המתמשך סביב הרכבת קואליציה, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יגיע לישראל בסוף החודש, כך על פי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 13.
על פי הדיווח, במסגרת הביקור צפוי קושנר להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם הראשונה עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. על פי הערכות של פקידים ישראלים בכירים, ביקורו קושנר נועד להתרשם מתמונת המצב הפוליטית ומהסיכויים להרכבת ממשלה.
עוד דווח כי קושנר יגיע לישראל יחד עם סגנו אבי ברקוביץ', שיחליף את השליח לתהליך השלום ג'ייסון גרינבלט, שמסיים את תפקידו בקרוב. השליח האמריקאי לנושא איראן בריאן הוק יצטרף גם הוא לקושנר בביקורו בישראל.

כזכור, נתניהו הבהיר כי בכוונתו למצות עד תום את ימי המנדט שניתן לו והיום אחר הצהריים התקשר ליו"ר כחול לבן בני גנץ, הזמין אותו לפגישה והעביר לו את המתווה שלו להקמת ממשלת אחדות רחבה. גנץ לא היסס ודחה את ההזמנה. במקביל הפיץ את תשובתו בטוויטר: "קיבלתי היום הצעה שאי אפשר שלא לסרב לה. נמתין לקבלת המנדט מהנשיא  ונתחיל במשא ומתן רציני להקמת ממשלת אחדות ליברלית שתוביל לשינוי ותחזיר את התקווה לאזרחי ישראל".
 
"ממשלה זו תהיה מבוססת על הסכמה לאומית רחבה ביותר כדי לאפשר התמודדות עם האתגרים הביטחוניים והכלכליים הדחופים המתגברים סביבנו", אמר נתניהו. "לצורך הקמת ממשלה זו מובן שכל הצדדים יידרשו לוויתורים כדי להגיע להסכמות". בתחום הביטחון מציע נתניהו להקים קבינט פריטטי שיעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון, כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. בפרק הכלכלי מודגש כי הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יאושר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה. 
 
באשר לתחום הרגיש של יחסי  דת ומדינה מציע נתניהו לשמר את הסטטוס-קוו לשנה הראשונה. מיד עם הקמתה יקום צוות מיוחד שיגבש הסכמות בנושא. 
חוק הגיוס, לפי המתווה של נתניהו, יובא להצבעה לפי המתווה של השר לשעבר אריאל אטיאס, לפיו יעדי הגיוס ייקבעו לפי החלטת הממשלה ולא יעוגנו בחוק, וכן יינתן לכל סיעה חופש הצבעה בנושא. בתחום המדיני מציע נתניהו לגנץ להביא בפני הממשלה עמדה משותפת ביחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, כאשר תוצג, וכן על החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח". נתניהו הדגיש בפני גנץ כי האחריות הלאומית מחייבת הכרעה מיידית על מתווה זה וכל דחייה תביא לכך שנגיע לאותה נקודה בעוד כחודשיים, עם כל המשמעויות שיתלוו לכך. בכחול לבן אומרים: "זו לא הצעה ולא מתווה, ונתניהו לא מתכוון לאף מילה. הוא עושה הכל כדי להוביל לבחירות ומנסה להפיל על אחרים את האשמה לכך".