גורם בליכוד אמר הערב (שבת) למעריב כי יו"ר כחול לבן מוכן לממשלת אחדות עם בנימין נתניהו והליכוד, אך הדבר יקרה בישורת האחרונה, כאשר המנדט יעבור לכנסת. "בני גנץ כבר הבין שנתניהו רוצה יותר מלפיד ואשכנזי שהוא יהיה ראש ממשלה וההבנה הזאת תניב פירות. לא כעת, בעתיד, כאשר המנדט יעבור לכנסת ויינתנו 21 ימים להרכבת הקואליציה", אמר הגורם.



כזכור, נתניהו הגיב אתמול לסירוב של בני גנץ למתווה האחדות שהציע ותקף את כחול לבן ואת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. ראש הממשלה כתב פוסט שהחל בקריאה לממשלת אחדות. "הממשלה היחידה שאפשר להקים לאור תוצאות הבחירות היא ממשלת אחדות לאומית רחבה", כתב. "בלי פסילות, בלי חרמות, עם שותפות אמיתית בין כל המפלגות שמאמינות בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".
 
"גנץ מסרב לאחדות", הזהיר. "גנץ, לפיד וליברמן מסרבים להתחייב שלא יקימו ממשלת מיעוט שתוקם בתמיכת חברי הרשימה המשותפת. מנהיגיה וחבריה הבולטים של הרשימה המשותפת הביעו שוב ושוב תמיכה בטרור, הערצה למחבלים, וסירבו לגנות פגיעה בחיילים ובאזרחים ישראלים. "הקמת ממשלת מיעוט שנשענת על הרשימה המשותפת היא צעד אנטי-ציוני שיסכן את ביטחוננו. מצער שגנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן. לפיד - שרק רוצה במפלתו. ליברמן - שהדבר האחרון שמעניין אותו זה דת ומדינה, אחרי שפעל ב-20 השנים האחרונות בשותפות הדוקה עם החרדים ושמונחה על ידי שיקולים משונים". 

נתניהו המשיך: "גנץ, אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתשמור על המדינה ותבטיח את עתידנו".
 
ליברמן הגיב בתקיפות: "כנראה שבזמן ששעון החול יורד כלפי מטה, הייאוש ברחוב בלפור עולה כלפי מעלה. ההסבר ההגיוני היחיד שעולה בדעתי הוא שנתניהו החליט להחזיר את המנדט לנשיא במוצאי שבת ולכל המאוחר ביום ראשון". לאחר מכן האשים את ראש הממשלה ב"זיכרון סלקטיבי", וציין מספר אירועים מעברו הפוליטי.
עוד קודם לכן הגיב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצעת האחדות שהעביר אליו נתניהו ובנאום בנהריים באירוע 25 שנה לחתימת הסכם השלום עם ירדן הבהיר: "בהצעה אין פרטים של שותפות אמיתית. נתניהו לא מפנים את רצון העם". "מי שקרא את הפרטים של ההצעה של נתניהו לא יכול שלא לראות שבעצם אין שם פרטים של שותפות אמיתית אלא הזמנה לכחול לבן, שהיא הסיעה הגדולה בכנסת, לכבות את השריפות מהממשלה הנוכחית", אמר גנץ. "ראש הממשלה אימץ לאחרונה את עניין האחדות אבל הוא מסרב הלכה למעשה לקיים אותה במלוא הרצון ובמלוא הכנות האסטרטגית והפוליטית, בדיוק כפי שעושים שלום. לא בשביל להציע הצעות כדי שלא יהיה מהן כלום".
 
גנץ ציין: "נוסח ההצעה והתכנים שלה מצביעים על מחדלים רבים של הממשלה הקודמת. במקרה הטוב זה ספין, במקרה הרע זו מנהיגות שלא מפנימה את רצון העם בבחירות הקודמות והאחרונות. אנחנו נמצאים זה חודשים רבים במדינה שמוחזקת כבת ערובה באמצעות ממשלה שלא מסוגלת לתפקד באמת".

שעה של קורת רוח מחכה לנתניהו ביום חמישי הקרוב, אז נקבעה בליכוד מסיבת יום הולדת 70. תחילה נקבע המועד ליום שלישי הקרוב אולם אז נזכרו כי ראש הממשלה צפוי לצאת ליפן ודחו את האירוע. הביקור ביפן בוטל בגלל המצב הפוליטי בישראל ולכן נקבע כי המסיבה תתקיים ביום חמישי, למחרת פקיעת המנדט. 
 
על האירוע שוקדים אנשי לשכתו ובני משפחתו והוא יתקיים בלשכת ראש הממשלה. מוזמנים: השרים והח"כים של הליכוד, עובדי הלשכה, המשפחה וחברים קרובים. צפויים להיעדר: משה כחלון ואופיר אקוניס, הצפויים לשהות בנסיעות עבודה בארה"ב.