הפלונטר הפוליטי: שלושה ימים לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ להשיב לנשיא ראובן ריבלין את המנדט להקמת הממשלה, ובשלב זה לא נראה שום נתיב שבו הוא יצליח להקים ממשלה, לפחות עד ל-21 הימים בהם כל ח"כ יכול לגייס תמיכה של 61 ח"כים, שיגיעו רק לאחר שיריבו בני גנץ ינסה להרכיב ממשלה בעצמו. הבוקר (ראשון) התראיין מקורבו וחבר מפלגתו, חבר הכנסת דוד ביטן, לרשת כאן ב' והאשים את כחול לבן בהתעלמות מציווי הבוחרים.



"נתניהו יחזיר את המנדט", הבטיח ביטן, "הוא לא יבקש הארכה. אין טעם כשכחול לבן מסרבים למשא ומתן. נתניהו ניסה להקים ממשלת אחדות, רק בימים האחרונים הוא נתן הצעה ושוב נדחה, הם לא מעוניינים בשום דבר", טען. בתשובה לשאלה האם האשם בכישלון המגעים הוא לא בכך שנתניהו נושא ונותן לא בשם מפלגת הליכוד אלא בשם גוש הימין כולו, דבר שכחול לבן לא מקבלים, ענה ביטן כי התקשורת "נפלה בפח", ולא הבלוק הוא שמונע הקמת ממשלת אחדות - אלא סירובה של כחול לבן לקבל את נתניהו כראש ממשלה. "כחול לבן לא קיבלו את מתווה הנשיא", אמר ביטן, "הליכוד קיבל את עמדת הנשיא, והסכים לנבצרות, זה היה ויתור, עכשיו הם צריכים לקבל את הבסיס".



"לא מקבל את דין הבוחר". בני גנץ, צילום: אבשלום ששוני
"לא מקבל את דין הבוחר". בני גנץ, צילום: אבשלום ששוני



"זה לא עניין שכחול לבן באים ודורשים מהי אחדות, יש תוצאת בחירות, התוצאה אומרת שכל צד צריך לרדת קצת מהעץ, כחול לבן לא עושים את זה", המשיך ביטן, "כחול לבן מתנהגים כמו שופט, הם קבעו שנתניהו אשם, והם לא יכולים לעשות את זה, הציבור נתן לו מעל למיליון קולות והם צריכים לקבל את דין הציבור. הציבור לא קיבל את עמדת כחול לבן, הוא קיבל את עמדת הנשיא".



"כחול לבן בטוחים שיהיה איזשהו שינוי בליכוד ובגוש הימין, החתימות נועדו להראות להם שאין דבר כזה, בואו לממשלת אחדות כמו שהבטחתם", הסביר ביטן, "בסופו של עניין, אנחנו מחכים שכחול לבן יתעשתו, אני חושב שהם רוצים בחירות. נתניהו לא נאחז בקרנות המזבח, מי שנאחז בעמדתו בלי להתחשב בציבור זה כחול לבן. הם רוצים בחירות בגלל שהם מאמינים שהם יקבלו תוצאה טובה יותר". בנוגע למשא ומתן עם מפלגת העבודה ועמיר פרץ, הכחיש ביטן כי יש מגעים בין שתי המפלגות והודה כי בשלב זה אין מגעים בין הליכוד לבין כל מפלגה שהיא לא חברה בגוש הימין, שכזכור מחזיק ב-55 מנדטים בלבד ולא מספיק להקים ממשלה.