יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר הערב (חמישי) כי קיימת אפשרות שמפלגתו תשב בקואליציה עם כחול לבן ויאיר לפיד במידה ויישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. בראיון לרדיו 'קול ברמה' אמר דרעי כי "אמנם אמרנו לפני הבחירות שלא נשב עם לפיד, אבל תוצאות הבחירות ברורות. אנחנו כפופים למרן ראש הישיבה ודבריו מחייבים אותנו. הכל אפשרי אם לפיד יסכים לשבת איתנו על בסיס שמירת הסטטוס קוו".

מוקדם יותר היום אמר דרעי כי "אם גנץ רוצה ממשלת אחדות יש רק מתכון אחד, מתווה הנשיא. אם לא תקום ממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא, יהיו בחירות".
"בזבזנו 28 ימים וחבל", ציין דרעי והדגיש כי בכל מקרה נתניהו יהיה ראשון בממשלת אחדות שתקום. על הפגישות המתוכננות עם כחול לבן אמר: "מטרת הפגישות לנסות לפרר את הגוש. בגלל שאני הכי הרבה רוצה ממשלת אחדות לאומית רחבה הדרך היחידה היא שגנץ יבין שלא כדאי לו לשמוע לעצות אחיתופל על כך שיהיה מרד בליכוד או שיחליפו את נתניהו ושהחרדים יזחלו על ארבע", הוסיף. 
 
הוא גם אמר כי הוא אינו רואה כל התכנות לכך שגנץ יצליח להקים ממשלת מיעוט ובכל מקרה אמר לממשלה כזאת יהיה תאריך תפוגה קצר ביותר. לטענתו ח"כ יאיר לפיד הוא זה שמטרפד ב"כחול לבן" את הקמת ממשלת האחדות. לעומתו אמר אתמול ח"כ עפר שלח:  "המנדט כעת בידיים של גנץ. מתווה הנשיא לא קיים עכשיו. כדאי שכולם יפנימו את זה. ב-28 הימים הבאים יש אדם אחד שיכול להיות ראש ממשלה במדינת ישראל זה בני גנץ. לאחר 28 יום אם לא נצליח התהליך לא חוזר לנשיא. מגיעים לכאוס בכנסת.   מי שרוצה שתקום ממשלה ונמנע מסיוט של בחירות שלישיות צריך לדבר עם כחול לבן על ממשלה בראשות בני גנץ".
לגבי האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ אמר: "אני אומר שאל מול הסיוט של בחירות שלישיות הכל צריך להיות על השולחן ובראש וראשונה האחריות של נבחרי ציבור וההבנה שאין ראש ממשלה חוץ מבני גנץ".
 
ח"כ שלח דחה את טענתו של דרעי כי לפיד הוא זה שמטרפד הקמת ממשלת אחדות רחבה ואמר: "אני מציע לדרעי לעסוק בענייניו. יש לו ידע מופלא על מה שקורה בכחול לבן. זה הבל הבלים. מה שאני אומר יש עליו הסכמה בכחול לבן".