ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) פסל הבוקר (ראשון) את האפשרות שמפלגתו תקים ממשלת מיעוט שתתבסס, בין היתר, על קולותיהם של חלק מחברי הרשימה המשותפת. "נקים ממשלת אחדות שהכניסה אליה היא של מפלגות שמקבלות את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר טרופר בראיון ל"קלמן ליברמן" בכאן ב'.



בשבועות האחרונים העריכו מספר גורמים כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ינסה להקים ממשלת מיעוט, בתמיכת הרשימה המשותפת ובעזרת הימנעות ישראל ביתנו. מוקדם יותר החודש, כשנשאל ח"כ עפר שלח בעניין, אמר כי אף אופציה אינה פסולה. כעת מתבטא חברו לסיעה ברוח הפוכה.



גם ברשימה המשותפת הדעות בנוגע למהלך חלוקות. יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, הצהיר כי מפלגתו לא תתמוך במהלך, בעוד הפלגים האחרים ברשימה סירבו לפסול זאת מראש.



היום יתחיל גנץ את סבב הפגישות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, כשייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרייה בתל אביב. קודם לפגישת גנץ נתניהו ייפגשו צוות המשא ומתן של הליכוד, הכולל את השרים יריב לוין וזאב אלקין, עם צוות המשא ומתן של כחול לבן, הכולל את עו"ד יורם טורבוביץ ואת היועץ שלום שלמה, בכפר המכביה ברמת גן.



ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) ביקרה את דבריו של חילי טרופר: "הפחדנות שמגלה חילי טרופר בשם כחול לבן היא מביכה. בוחרי השמאל-מרכז רצו שינוי ואחדות אמיתית היא קואליציית מיעוטים שתעשה את השינוי המיוחל. גנץ לא קיבל את המנדט כדי לשבת עם נתניהו״.