ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש המל"ל, מאיר בן שבת, נפגשו אמש עם יפה יששכר, אמה של המטיילת הישראלית נעמה יששכר, שהורשעה בהברחת סמים לרוסיה. בחדשות 12 דווח כי במהלך הפגישה חיבק רה"מ את האם, ואמר לה: "אני עושה מאמץ יומיומי להחזירה ארצה".



אתמול התראיינה יפה יששכר ל-103FM, ואמרה כי היא "חוששת שנעמה תועבר לכלא בסיביר". אמה של המטיילת הישראלית הוסיפה כי היא "מקווה לשדר לה אופטימיות, גם כשאני לא יודעת מה קורה. אני ממשיכה לנסות לחזק אותה נפשית כדי שלא תישבר. אני לא יודעת למי להאמין ולמי לא, אך אני חייבת לשמור על נעמה. אני כבר יודעת היום שלא ליפול בפח. בינתיים נעמה עדיין שם".






בנוסף, בראיון לערוץ 12 הביעה יששכר את חששה כי הרוסים יעבירו את בתה לכלא מרוחק יותר במדינה. "הפחד שלי זה כמה זמן זה הולך לקחת", אמרה יששכר, "החורף מתחיל והיא שמעה שמועות שכשי עוברים לכלא מרוחק יותר. היא יכולה להגיע לסיביר".



לפני כשבוע שוחחו נתניהו ופוטין על האפשרות של הענקת חנינה ליששכר. השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, התראיין מספר ימים לאחר השיחה ואמר לעיתון הרוסי "איזבסטיה" כי הפרשה "פגעה ביחסים בין ישראל לרוסיה". 
"אני מאוד מקווה שהנשיא פוטין, עם כל הכוח שיש לו, יצליח לפתור את הבעיה הזו ולהחזיר את נעמה הביתה כדי שנוכל להמשיך את פיתוח היחסים בין המדינות - כפי שהיה עד עכשיו", הוסיף אלקין.