פרשת הטרדות פילבר: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מצא פגם בהתנהלות חוקרת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, לאחר שבחן את מכתבה של עורכת הדין נעה מילשטיין, פרקליטתו של דובר הליכוד יונתן אוריך, אשר נחקר בפרשת הטרדות עד המדינה בתיק 4,000. בתוך כך, גורמים בסביבת רה"מ מסרו למעריב אונליין כי אוריך הושעה מתפקידו לאחר שנאסר עליו לשוחח עם נתניהו. אוריך עצמו מכחיש.



אותם גורמים מסרו כי עופר גולן, דוברו האישי של נתניהו, משמש לעת עתה גם דובר הליכוד, זאת בעקבות איסור גורף שחל על יונתן אוריך לעמוד בקשר עם רה"מ, טלפוני ואישי כאחד, וכי אוריך, כאמור, הושעה מהתפקיד. גורמים בליכוד אומרים כי במהלך קמפיין הבחירות האחרון אוריך וטופז לוק, שגם עליו נאסר להיות בקשר עם נתניהו, השתמשו לעיתים קרובות בגימיקים "גבוליים" כלשונם.


כמו כן, ממידע שהגיע אל מעריב אונליין עולה כי בחינת היועמ"ש מצאה שהחוקרת לא יידעה ברגע אמת את אוריך כי הוא רשאי לסרב לבקשתה לערוך חיפוש במכשיר הנייד שלו, כפי שטענה עורכת דינו. במשטרה, אגב, מכחישים כי חיטטו במכשיר הנייד של אוריך.

נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יש לציין כי אם הייתה מעמידה החוקרת בפני אוריך את האפשרות לסרב לבקשתה, ייתכן שהיא לא היתה נחשפת להודעות ולתכתובות שבין אוריך לבין עופר גולן מיום האירוע, בו חלף רכב עם מערכת כריזה מתחת לביתו של פילבר בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה והשמיע אמירות והתבטאויות בגנותו, לכאורה. 

מהבדיקה של היועמ"ש עולה כי החוקרת לא מילאה טופס נלווה לעצם קבלת הטלפון של אוריך בידיה, אולם לטענת המשטרה, החוקרת לא ערכה חיפושים כלשהם בטלפון ובהתכתבויות של אוריך, וגם לא כל גורם משטרתי אחר.

אתמול קראה עורכת הדין מילשטיין ליועמ"ש לממשלה לבחון את הסוגיה, וזאת מאחר ומרשה הופתע לגלות את החוקרת מעתיקה הודעות מהטלפון הנייד שלו לקבוצת טלגרם בשם "השלמות 4000", וזאת בניגוד לבקשתה של החוקרת לערוך חיפוש בנוגע למועד אחד מסוים. בנוסף, אסרה המשטרה על אוריך ועל טופז לוק, שמסר עדות פתוחה בפרשת הטרדת העד, לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא האמור.