משבר נוסף בין ישראל לירדן. עמאן הודיעה הערב (שלישי) על החזרת שגרירה בירושלים להתייעצויות לאחר ששני אזרחים ירדנים נעצרו, לטענת הירדנים למשך חודשים ללא הצדקה וללא האשמות. שר החוץ, איימן אל ספאדי, אמר כי "אנו רואים בישראל אחראית לחייהם של השניים - היבא לבאדי ועבדול רחמן מירי - שמצבם הרפואי התדרדר בחודשים האחרונים".


ספאדי אמר כי "אנו ננקוט בכל האמצעים החוקיים והדיפלומטים על מנת להבטיח את חזרתם הבטוחה הביתה". השר הוסיף כי מעצר מנהלי הוא בלתי חוקי והזהיר את ישראל כי "לאור סירובה להיענות לדרישותינו החוקיות החלטנו להחזיר את השגריר  בתל אביב להתייעצויות". 

ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.

בתוך כך, משרד החוץ הירדני הודיע הערב כי הרשויות עצרו הערב אזרח ישראלי שהסתנן בדרך לא חוקית לשטחי ירדן מבקעת הירדן. ממשרד החוץ נמסר כי הדיווח בבדיקה מול הרשויות בירדן. דובר צה"ל מסר כי אזרח ישראלי חצה לפני זמן קצר את הגבול מישראל לירדן. הוא נעצר ומתוחקר כעת בידי כוחות הביטחון הירדנים, מדובר בחציה מרצון.

כזכור, היחסים בין ישראל לירדן מתוחים בתקופה האחרונה, לאחר שהממלכה ההאשמית החליטה לנצל את זכותה על פי הסכם השלום, ולהחזיר לידיה את נהריים ומובלעת צופר, שהוחכרו לישראל ב-25 השנים האחרונות. בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי המלך עבדאללה שקל להוריד את דרג היחסים עם ישראל או להחזיר את השגריר הירדני מתל אביב לרבת עמון לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה אם תוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה - הוא יספח את בקעת הירדן לישראל. אותו גורם סיפר כי לאחר התייעצות החליט המלך להבליג על הודעתו של נתניהו מתוך הבנה כי מדובר בספין בחירות, וכי אם ירדן תגיב - הדבר עלול לשרת את הקמפיין של ראש הממשלה.