קריאות בקרב פעילים במפלגת העבודה להחרים את עצרת הזיכרון לציון יום השנה ה-24 לרצח יצחק רבין ז"ל, שתהיה במוצאי שבת בכיכר רבין, משום שיו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לא הוזמן לשאת בה דברים. דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות הציוניות הישראלית ומייסד ומנהל מכינת רבין להכשרת מנהיגות חברתית כתב בפוסט בפייסבוק "בלי עמיר פרץ לא באים לעצרת".



לדברי זמיר, "רצח יצחק רבין היה פוליטי ומסיבה פוליטית: רצון לעצור את הדרך המדינית חברתית שהובילה הקואליציה בראשות מפלגת העבודה בכוח הזרוע. 24 שנים לאחר מכן מנסים המארגנים להעביר על כתפינו מסר פוליטי: 'הושלמה מלאכת הרוצח. יש למחוק את מפלגת העבודה ודרכה'. לכן מודר עמיר פרץ. לכן צריך לעשות מעשה פוליטי ולומר: אם עמיר פרץ אינו נואם בכיכר בנוסף לבני גנץ, אנחנו לא באים השנה".



ח"כ לשעבר סלאח סעד כתב: "אם לא יתאפשר ליו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, לנאום בעצרת רבין, אני קורא להחרים את העצרת, רבין נרצח כראש ממשלת ישראל והיה יו"ר מפלגת העבודה כשנרצח. ההתעלמות של המארגנים מוגזמת. לכן אני קורא להחרים את הטקס, עם כל הכאב שיש".



גם פיני קבלו, יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות, קרא להחרים את העצרת. למעריב אמר: "יצחק רבין ייצג בהירצחו את מורשת מפלגת העבודה והוביל מאבק קשה לקידום השלום שסיכן את חייו וגם עלה לו בחייו. עכשיו מנסים לומר שממשיכי דרכו הם גנץ ולפיד הימניים המובהקים". לדבריו, "אם מדירים את עמיר פרץ ומפלגת העבודה מהעצרת אין לנו מה לחפש בכיכר. זהו יום עצוב שבו גנבו לנו את המורשת על ידי גורמים שאינם ממשיכי דרכו ומורשתו של רבין".



"לקרוא קדיש אפשר גם בבית"



קבלו גם קרא שלא להגיע לאוהל הזיכרון שמקימה מפלגת העבודה בכיכר רבין. "אני קורא לחברי מפלגת העבודה לא להגיע לאוהל השבעה שמוקם בסמוך לבמה. לקרוא קדיש אני יכול בבית הכנסת בשכונתי".



מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני אמר למעריב כי למרות התחושות הקשות והתגובות החריפות על הדרת מפלגת העבודה מעצרת רבין המפלגה אינה קוראת להחרים את העצרת ובכוונת מנהיגיה להגיע לכיכר במוצאי שבת. "אי אפשר לשנות את ההיסטוריה. יצחק רבין ז״ל היה יושב ראש מפלגת העבודה. ההחלטה שלא לאפשר ליו”ר העבודה-גשר, ח”כ עמיר פרץ, לשאת דברים בעצרת היא תמוהה. התירוצים בהם משתמשים על 'פתח לדרישות ממפלגות אחרות' מקוממים.



חרמוני הוסיף כי "יצחק רבין ז”ל לא מת בשנתו, הוא נרצח בגלל משנתו. הוא נרצח בשיא חדוות העשייה, כשהוביל את מאבקיה האידאולוגים של תנועת העבודה. וכן, הוא נרצח במלחמה על השלום - המלחמה על כך שלא יהיו יותר מלחמות, אותה אנחנו ממשיכים להוביל בכל הכח גם היום. לא, זה לא עניין של כבוד. זה עניין עקרוני".



לא רק נואמים ממפלגת העבודה לא הוזמנו. ניגוד לשנה שעברה, אז נאם בעצרת השר צחי הנגבי, השנהלא הוזמנו נואמים מהימין. מארגני העצרת החליטו שהנואם המרכזי יהיה יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. העצרת מאורגנת השנה על ידי גורמים פרטיים תחת הססמה “כן לשלום, לא לאלימות”. עוד יישאו דברים מי שהיה מנכ”ל משרדו של רבין בכהונתו השנייה, שמעון שבס, ובמאי הסרט זוכה פרס אופיר “ימים נוראים” ירון זילברמן. במהלך העצרת יוקרנו קטעים נבחרים מתוך הסרט, שמתאר את הלך הרוח במדינה ואת המניעים שהובילו את רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, לבצע את זממו ב־4 נובמבר 1995.