ח"כ גדעון סער (ליכוד) מתח הערב (שבת) ביקורת על הדרך בה הגיבה ישראל למטח הרקטות אמש מרצועת עזה, במהלכו פגעה רקטה בבית בשדרות. "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה. היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האסלאמי בעזה. אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה", אמר סער, שהצהיר בתקופה האחרונה כי בכוונתו להתמודד על ראשות הליכוד בפריימריז הבאים שייערכו.



כזכור, חיל האוויר תקף במהלך הלילה יעדים של חמאס ברצועת עזה בתגובה לפגיעה הישירה בבית בשדרות אתמול ולירי לעבר יישובי עוטף עזה. עם זאת, מאז שעות הלילה לא נרשמו אירועים חריגים, זאת למרות איומי חמאס. כתוצאה מפעולות חיל האוויר נהרג אחמד מחמד א-שחרי בן ה-27 ושניים אחרים נפצעו. המונים השתתפו בהלווייתו של א-שחרי וקראו קריאות נקמה בישראל.

 
מצה"ל נמסר כי בתקיפות הושמדו מספר מטרות, בהן מתחם צבאי של הכח הימי של חמאס, מתחם של מערך ההגנה האווירית שלו, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתקני אימונים ותשתיות קרקעיות. 
 
תגובת צה"ל, באה, כאמור, בתגובה לירי שני מטחי רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. במסגרת המטח הראשון זוהו שבעה שיגורים לשטח ישראל, אשר יורטו על ידי כיפת ברזל. במטח השני, לעומת זאת, פגעה אחת הרקטות בבית בשדרות וגרמה לנזק לרכוש. אישה בת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן.