שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס הערב (ראשון) בראיון לגלי צה"ל להסלמה האחרונה בין ישראל והחמאס. ""כמו שזה נראה עכשיו, נצטרך קודם לצאת למבצע צבאי גדול ואז ללכת להסדרה. אם אין ברירה, ונרצה לחסל את שלטון החמאס, נצטרך מבצע קרקעי" אמר.



שטייניץ הוסיף כי בימי מבצע "צוק איתן" הציג הרמטכ"ל דאז, בני גנץ, לקבינט הביטחוני תוכנית להכרעת החמאס בעזה והעריך את מחירה בחיי 500 חיילי צה"ל. שטייניץ טען כי הוא היה השר היחיד בקבינט דאז שתמך במבצע חרף המחיר הכבד. כשנשאל על ידי המראיינים, יעקב ברדוגו וירון וילנסקי, האם מטרת התוכנית שהציג הצבא הייתה להפיחד את הקבינט ולהניאו מרעיון המבצע, ענה שטייניץ: "לא. אני חושב שרוב חברי הקבינט היו חיילים קרביים. לא היה קבינט של פחדנים. חד משמעית אני יכול לומר שההמלצה של הרמטכ"ל דאז גנץ הייתה לא ללכת למבצע מהסוג הזה. אני לא טוען שהם טעו ואני צדקתי".





שטייניץ התייחס בדבריו גם לפלונטר הפוליטי ולניסיונותיו של גנץ להרכיב ממשלה. "אני מתקשה להאמין שליברמן ייתן את ידו לממשלת שמאל קצרה. אני מאמין שממשלה צרה, שמאלית או ימנית, פחות מתאימה לצורכיה של ישראל. רק ממשלת אחדות רחבה עם רוטציה בין נתניהו לגנץ תוכל להוריד את המתחים שנוצרו ולטפל בבעיות. לכן, יש רק פתרון אחד - מתווה הנשיא", אמר.



יובל שטייניץ. צילום: מרק ישראל סלם
יובל שטייניץ. צילום: מרק ישראל סלם



מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הכחיש שמתקיימים מגעים לחילופי שבויים בין ארגונו לבין ישראל. "אין מו"מ עם ישראל על חילופי שבויים, מאחר והיא אינה מסוגלת לקבל החלטות גורליות בשלב זה", טען סינוואר. "אין להם אפילו ממשלה שיכולה לאשר תקציב, או קבינט מצומצם שידון בסוגיות ביטחוניות כמו האיום האיראני. אנו מוכנים לשחרר את האסירים שלנו ולהשקיע כל מאמץ בנושא".

שר התקשורת, דודי אמסלם, התייחס לדברי סינוואר, ואמר בראיון בכאן ב' כי "מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, מפחד על נפשו. הוא יודע מה היכולות של צה"ל. אנשים שמפטפטים הרבה מפחדים ומדברים לציבור הפנימי שלהם".
 
בתוך כך, שר השיכון הפלסטיני, מוחמד זיארה, הודיע כי הועבר סכום של 3 מיליון דולר, מענק כווייתי, המיועד לבניית תשתיות ברצועת עזה. לדבריו, הכווייתים אמורים להעביר 200 מיליון דולר לבנייה מחדש ברצועה, בהם 35 מיליון דולר ל-53 פרויקטים של תשתיות ברחבי הרצועה.