לאחר הסערה שעורר בעצרת תמיכה לנתניהו, הודיע היום (ראשון) ד"ר מרדכי קידר בחשבון הפייסבוק שלו כי אינו חוזר בו מדבריו, אך גם אינו מוכן להמשיך לעסוק בנושא. לדבריו, "השאלה שעמדה בפניי היא האם להמשיך בעיסוקיי הרגילים כחוקר המזה"ת או להחליף מקצוע. ההחלטה שקיבלתי היא להמשיך באהבת חיי (אחרי הקב"ה, אשתי, ילדיי ונכדיי), בלימודי המזרח התיכון. אי לכך, אני מבקש להודיע שאני חדל מכל עיסוק נוסף בנושא השאלות והתמיהות סביב תעלומת רצח רבין. אני מבקש מאמצעי התקשורת וממציעי המידע שמכאן ואילך יפנו אל החוקרים המומחים ממני אשר מהם שאבתי את המידע, ואודה לכולכם – בעיקר לכלי התקשורת – על ההתחשבות בבקשתי להניח לי בעניין זה".



כזכור, ביום רביעי האחרון התבטא החוקר המוכר בעצרת תמיכה לנתניהו ואמר כי "24 שנים שהימין מוכפש בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה". התבטאות זו עוררה סערה בתקשורת הישראלית, כשטען בנאומו: "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י.ר לא יצחק רבין. מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את יצחק רבין, מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".



 


במהלך סערה תקשורתית זו התראיין ד"ר קידר לכמה גופי תקשורת, וטען כי הוא לא חוזר בו מדבריו. בתוכניתם של ינון מגל ויואב לימור ב-103fm טען כי "בגופו של ראש הממשלה המנוח אותר פצע כניסה קדמי, וכי זמן הנסיעה של האמבולנס שפינה את רבין היה ארוך מאוד, 22 דק' מכיכר מלכי ישראל לבית החולים איכילוב".

חשוב לציין כי מצד אוניברסיטת בר אילן התנערו מהתבטאויותיו של ד"ר קידר ומסרו כי "הנהלת האוניברסיטה מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה".