שר המשפטים, אמיר אוחנה, חשף היום (רביעי) פרטים אסורים לפרסום, הקשורים בדרך בה גויס ניר חפץ לשמש כעד מדינה בתיק 4000, במהלך נאומו במליאת הכנסת. "או אז ניר נכנע, חותם על הסכם עד מדינה והוא מוסר למשטרה גרסה. הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית, או אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז הוא חוזר ומוסר גרסה מלאה, תפורה, מתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים. אני רוצה להזכיר לכם: החקירה הסתיימה, אין מה לשבש", הוסיף אוחנה לאחר שפירט את הדברים שפרסומם נאסר.



אוחנה השיב להצעה לסדר שהגישה ח"כ תמר זנדברג, ואמר: "כשהעיתונאי עמית סגל פונה בשאילתה למערכת משיב היועץ המשפטי לממשלה שאיננו מכיר את פעולת החקירה הזו וכעבור זמן קצר מקבל עמית צו איסור פרסום. כך נראית חתירה אחר האמת?".



השר אוחנה תיאר מספר פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות ואמר: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית.

"סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי. איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק".

בחלקים אחרים בנאומו המשיך אוחנה לתקוף את הפרקליטות: "אנו עוסקים בתיקים לא באנשים כך אמרה פרקליטה בכירה לכבוד השופט הילה גרסטל שכהנה כנציבת הביקורת על הפרקליטות. אני בא לומר: היום אנו עוסקים באנשים כמו כולנו שיש להם משפחות. יש להם שאיפות ויש להם חלומות. יש בפשעי החקירה כדי להטיל צל כבד על הליכי המשפט הבאים בעקבותיה כך אמר ב-1978 שר המשפטים, היועמ"ש, פרקליט המדינה והמשנה לנשיא העליון אחד מענקי המשפט השופט חיים כהן".



ח"כ זנדברג הגיבה לדבריו של אוחנה: "במסגרת עוד נאום התקרבנות, החליט שר המשפטים להפר צו איסור פרסום וחשף פרטים אישיים בכסות של הגנה על זכויות נחקרים, והוא אפילו לא זיהה את האירוניה. יצא המרצע מן השק: זכויות חשודים וכל שאר ההשתלחות ברשויות החוק מעניינות רק כאשר הן משרתות את אדונו נתניהו".



מטעמו של השר אוחנה נמסר בתגובה לביקורת על דבריו: ״אין כל אמת בדיווח לפיו השר 'עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום'. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו״.



כזכור, שלשום פרסם עמית סגל ב"חדשות 12" כי בעדותו של חפץ נמצאו גרסאות סותרות ומקרים בהם הוא מעיד על חולשה בזיכרונו, ובנוסף כי בניסיון לגייסו כעד מדינה הופעלו כנגד חפץ תרגילי חקירה שנויים במחלוקת, שאת תוכנם אסור לפרסם. כעת חשף אוחנה חלק מן הפרטים המדוברים.