"ישראל ודאעש - אותו הדבר": גורמים ברשות הפלסטינית אמרו הלילה (חמישי) כי מנהיג דאעש שחוסל בחודש שעבר, אבו-בכר אל-בגדאדי היה "חייל" אמריקאי, וכי ארצות הברית היא זו שאחראית על הקמת ארגון הטרור החולש על ציר הגבולות סוריה-עיראק. הגורמים השוו בין ישראל לארגון דאעש, בעילה כי שניהם ארגוני טרור באותו סדר הגודל, כך על פי התקשורת הפלסטינית.



אחד מחברי מפלגת הפתח, מוואפק מאטר, כתב בעיתון הפלסטיני "אל-חייאת אל-ג'דידה" כי "הם (ארה"ב) הרגו חייל שלהם, שהם עצמם שתלו בערבות חסרות הגבולות ושורצות הטרוריזם בין עיראק וסוריה, לאחר שהם יצרו את ארגון המדינה האסלאמית הנשען על ברבריות, טרור וגזענות, שלו הם בחרו את השם - דאעש". עוד כתב אותו בכיר בפתח כי בעצם חיסולו של אל-בגדאדי, ארצות הברית "קיצצה רק את זנב המפלצת", מכיוון שראשה, לדבריו, ישראל, טרם הובסה.



"למפלצת הזו יש ראש, ובתוכה מוח המסוגל לגדל זנב וכנפיים... הכיבוש, התנחלויות, טרור, גזענות, פשעים נגד האנושות ומרד נגד חוקי האו"ם נמצאים תחת אותה מדינה - אותה כינו 'ישראל', וכיננו את אדמתה על אדמת פלסטין, ששייכת לעם הפלסטיני מבחינה היסטורית וכזכות טבעית", כתב עוד מאטר במאמרו בעיתון הפלסטיני.



כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה בה משווים ברשות הפלסטינית את ישראל לארגון המדינה האסלאמית, שכן בעיתונות הפלסטינית הופיעו מספר פעמים קריקטורות המרמזות טקסט דומה, המראות לעיתים אף שיתוף פעולה המתבצע בין שתי הישויות.