בחירות ישירות - ספין בדרך לחסינות? חבר הכנסת ממפלגת כחול לבן, עפר שלח התייחס אמש לסוגיית הבחירות הישירות לראשות הממשלה, שעמדה כאפשרות בימים האחרונים לפתרון הפלונטר הפוליטי. שלח אמר כי "נתניהו מעוניין בבחירות ישירות כדי לקנות לעצמו עוד כמה חודשים של חסינות", והוסיף: "כל שאר ההסברים לכך הם שקרים או בגדר הטעיית הציבור".



"נתניהו מאשים אותנו בגרירת הציבור לסבב בחירות שלישי, אבל הנה האמת - היו לו 25 ימי מנדט להרכבת ממשלה, והוא לא עשה בהם שום דבר", הוסיף חבר הכנסת מסיעת יש עתיד. על פי דיווח שפורסם אמש בערוץ 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק רשות לשר הפנים, חבר הכנסת אריה דרעי, לקדם סבב בחירות נוסף, שיהיה סבב בחירות אישיות לראשות הממשלה, בינו לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ.



חברי "בלוק הימין", ביניהם חברי הליכוד, ימינה (האיחוד הלאומי, הימין החדש, הבית היהודי), ש"ס ויהדות התורה ציפו להתחיל את תהליך הבחירות האישיות לראשות הממשלה, בזמן שנתניהו הצהיר בפני הציבור כי הוא עדיין בעד ממשלת אחדות.



"ראש הממשלה נתניהו לא מקדם חוק לבחירות אישיות, הוא מקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה, הממשלה היחידה שאפשר להקים, ומה שמדינת ישראל זקוקה לו בזמן שכזה", מסר דובר בכיר בליכוד.