שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שני) לסערה שהתעוררה במהלך האזכרה הממלכתית ליצחק רבין ז"ל. הוא אמר בראיון בגלי צה"ל כי "פסטיבל רבין הפך למדורת שבט של זן נכחד בשמאל הקיצוני. זה לא מכבד את רבין האיש ולא את מורשתו". הוא הוסיף: "ראש הממשלה נתניהו נתן נאום ממלכתי באירוע, נכון שהוא קצת התגונן מההאשמות שהוטחו בו - אבל נזהר מלהיכנס לפוליטיקה". לדבריו, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה עמיר פרץ הפכו את הישיבה בכנסת לקרקס, ואני לא מופתע מזה". 
בהמשך הראיון הוא תקף את משפחת רבין ואמר כי "בני המשפחה הם לא שמורת טבע". אחר כך הוסיף: "אם בטקס לזכר רחבעם זאבי היו מטיחים בני משפחתו אש וגופרית בעניינים פוליטיים - הטקס היה מתבטל או שלמשפחתו לא היו נותנים לנאום". שר התחבורה הדגיש כי "רבין לא היה אדם פרטי ולא מדובר ברצח של אדם פרטי". לדברי סמוטריץ', הרצח היה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית. "כולנו שותפים לזעזוע ולמסר, לא רלוונטי להפוך את האזכרה לאירוע אישי", סיכם. 

יונתן בן ארצי בטקס. צילום: צילום מסך כאן 11


סמוטריץ' הגיב בסדרת ציוצים לסערה שעורר הראיון שלו. הוא כתב: "פסטיבל רבין הפך כבר שנים למדורה של שבט השמאל הקיצוני הנכחד, שאין לו מה למכור לחברה הישראלית בהווה וכל מה שנשאר לו זה להתרפק בנוסטלגיה על עבר מפוקפק של הרבה שנאה לימין. אנשים ש"גנבו" להם את המדינה ולא מסוגלים להשלים עם זה. רבין מתהפך בקברו ממה שעשו ליום הזיכרון לרצח".
 
"כשאני אומר פסטיבל רבין אני מתכוון למה שעשה אתמול הנכד ועושים מדי שנה בני משפחתו בליבוי פוליטיקאים והתקשורת מהשמאל. במקום לתת לעם להתאחד סביב המסר שצריך לצאת מרצח נורא כזה בחרתם להתנגח בנו ללא הרף. די". 
כזכור, יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה לשעבר נשא דברים בטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל ובמהלכם קרא למנהיגי המדינה כיום לקחת דוגמא מסבו, ורמז כי "זה הזמן לקחת אחריות, ולתת דוגמה אישית. שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. קחו אחריות על מעשיכם". הוא הוסיף: "אם דבק בכם רבב - זוזו הצידה. תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו - תוכל לחזור. כפי שעשה יצחק רבין".

בן ארצי גם העלה הערכה כי הציבור יעניש את המנהיגים אשר יעדיפו את טובתם האישית על פני טובת המדינה, הוא הזהיר כי "אם תמשיכו לדבוק בפלגנות על פני האחדות, ולגרור אותנו עמוק אל מערכת בחירות נוספת של שנאה, של הסתה, של הרס הדמוקרטיה, אזרחי ישראל יענישו אתכם. אם תעדיפו את טובתכם האישית על פני אחדות ישראל, עם ישראל יוקיע אתכם ויפנה לכם עורף".