שגרירות רוסיה בישראל התייחסה היום (שני) להחלטת בית המשפט העליון להסגיר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית, ולא לשטחם. בהודעת השגרירות נכתב: "אני מצרים על ההחלטה של בית המשפט העליון. היא מהווה פגיעה בזכויותיו וגם בחובותיה הבינלאומיות של ישראל. הדבר אינו תורם ליחסים בין המדינות". 
כזכור, אמש דחה בג"ץ את עתירתו של ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה להורות על הסגרתו לארצות הברית. בפסק הדין, אשר ניתן על ידי נשיאת העליון אסתר חיות והשופטים עמית וגרוסקופף, נקבע כי בניגוד לטענתו של בורקוב, החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארצות הברית נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים הצריכים לעניין, ולא נמצא כי מתקיימות במקרה נסיבות יוצאות דופן המקימות עילה להתערבותו של בית המשפט העליון בהחלטת השר. 

עוד נקבע כי יש לדחות את בקשתו החלופית של בורקוב כי "מדינת ישראל תתנה את הסגרתו לארצות הברית בהעברתו לפדרציה הרוסית לשם ריצוי עונשו, ככל שיורשע בדין. זאת הואיל והיא אינה מבוססת על עילה כלשהי בדין אשר מכוחה יש לחייב את מדינת ישראל לעשות כן". במהלך הדיון ביום חמישי בעתירה התעורר ויכוח בכל הנוגע להבאתו של בורקוב לאולם הדיונים כאשר הוא הגיע אזוק, ונשמעו הערות על כך מהשופטים. הסיבה לביקורת שנשמעה היא מדיניות הפחתה של הבאה של עצירים אזוקים בידיהם ורגליהם כאשר רמת המסוכנות הנשקפת מהם מופחתת.