ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בוועידת החינוך של מקור ראשון. בדבריו התייחס נתניהו למשבר הפוליטי ותקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ בשל רצונו להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. "אני פונה מכאן לבני גנץ. בני, אתה היית רמטכ״ל במבצע צוק איתן. אנחנו ניהלנו יחד את המבצע הזה. שלחנו לוחמים אל הקרב. אתה זוכר מה עשה אחמד טיבי במהלך מבצע צוק איתן? אחמד טיבי קרא מעל בימת הכנסת בשמות המחבלים שחוסלו בעזה. הוא אמר שצה״ל מבצע פשעי מלחמה. סיעת רע״מ תע״ל מהרשימה המשותפת דרשה במהלך מבצע צוק איתן לפתוח בחקירה נגדי ונגד הרמטכ״ל בני גנץ. במכתב ליועמ״ש הם כתבו שנדרשת חקירה ״בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן".

עוד הוסיף נתניהו ופנה ליו"ר כחול לבן: "תשמע מה אחמד טיבי אמר השבוע. הוא נשאל בראיון לערוץ 13: ״מה יקרה ברגע שיפלו טילים בעזה. אתם תפילו ממשלה שתצא למבצע צבאי כדי למגר ירי טילים מעזה?״.  וטיבי השיב: ״חד משמעית כן״. תרדו מהרעיון המטורלל הזה - להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתלויה באחמד טיבי ואיימן עודה וחברי הרשימה המשותפת שתומכים בטרור ולא מכירים בכלל בזכות קיומה של מדינת ישראל. ואל תגידו לי ממשלת מעבר, רק לשלושה חודשים. אסור שהממשלה הזאת תהיה אפילו יום אחד". 
 
"ובאותה מידה תפסיקו כבר עם הפסילות האלה. צריך להגיד את זה לאביגדור ליברמן שמתמרן כל כך בקושי איך להסביר שהוא הולך להצדיק את הקמת הממשלה הזאת שתלויה במה שהוא עצמו הגדיר כ״גיס חמישי, אנשים שלא ראויים להיות בכנסת אלא ברמאללה״. ככה הוא הגדיר. הוא מתמרן בכל מיני אולטימטומים ומה האולטימטום שאנחנו אמורים לקבל על עצמנו ובני גנץ אמור לקבל? פוסלים אנשים שחובשים כיפות שחורות וכיפות סרוגות, אבל הולכים יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי הכנסת האלה שהם שונאי ישראל. זה פשוט לא יאומן".

בתוך כך, יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, קרא לנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות בהקדם האפשרי ואמר כי בכוונתו להציג את עמדתי בפגישותיי השבוע, עם כל אחד מהם בנפרד, ועם נשיא המדינה. מה שדרוש בעת הזו היא מנהיגות ויכולת להתעלות מעל כל שיקול זר או פרסונלי", כתב ליברמן בפייסבוק, "אין אסון גדול יותר מסבב בחירות שלישי. ממשלת אחדות היתה ההבטחה המרכזית שלנו לבוחר, ואני חוזר ואומר, שכל מה שמפריד בין הקמת ממשלה להליכה לבחירות, זו החלטה אחת של ראש הממשלה להיפרד מהגוש חרדי-משיחי והחלטה אחת של בני גנץ לקבל את מתווה הנשיא".
 
עוד הוסיף: "לאחר שהליכוד וכחול לבן יגבשו קווי יסוד, יקימו ממשלה ויאשרו את התקציב, הם יוכלו לצרף כל מפלגה שירצו. ובמידה ולא ירצו אותנו בקואליציה, אני מבטיח שלמרות זאת נתמוך בממשלת אחדות. הם יקבלו 8 מנדטים חינם בונוס בלי לתת כלום. וכפי שראש הממשלה בעצמו אמר אתמול, ששקר שחוזרים עליו הרבה פעמים לא הופך לאמת, אין לי שום מניע אישי ואין לי שום ונדטה כנגדו. במערכת הבחירות האחרונה אמרתי לא פעם, שמבחינתי כל עוד אין פסק דין חלוט ראש הממשלה יכול להמשיך ולמלא את תפקידו. עם תום מערכת הבחירות הוצע לנו להעביר חוק המונע מחבר כנסת שיש נגדו כתב אישום להציג מועמדות לראשות הממשלה. אמרתי שאנחנו נתנגד לכך, כי זהו חוק פרסונלי. לאחר מכן הוצע לנו להחליף את יו"ר הכנסת ולא הסכמנו. במתווה שפרסמתי, אמרתי שבהתאם למתווה הנשיא נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה. לכן, כל בר דעת מבין שאני פועל באופן הגיוני, אחראי וממלכתי, ללא שום שיקול אישי".