ממשלת קפריסין החרימה רכב מעקב השייך לקצין המודיעין הישראלי לשעבר, טל דיליאן, כך דווח היום (ראשון) בכלי התקשורת במדינה. הרכב התגלה בעיר לרנקה כשהוא מצויד במכשירי ריגול משוכללים בשווי מיליוני דולרים, המסוגלים לפרוץ לטלפונים ניידים ברדיוס של קילומטר.



מפלגת הפועלים הפרוגרסיבית של קפריסין, שמכהנת באופוזיציה, דרשה הסבר מהממשלה הקפריסאית על הימצאותו של רכב זר זה בשטחי מדינת האי הים תיכוני, ומסרה הצהרה רשמית בה ביקשה לדעת מי אישר את כניסתו והאם הוא נבדק במכס.



"הממשלה צריכה למסור מיד תשובות ולנהוג באחריות כלפי העם", אמרו בכירים במפלגה והוסיפו כי "הרשויות צריכות לפעול באופן מיידי ולהחרים את הציוד כדי להפסיק את פעולתו, עד שנבדוק את הלגיטימיות ומטרות השימוש שלו".



בתגובה לטענות האופוזיציה, נמסר מהממשלה הקפריסאית כי "הנושא נחקר על ידי המשטרה". והוסיפו כי "היבוא, הייצור, הפרסום והמכירה של ציוד כזה מוסדר על ידי החוק להגנת תקשורת פרטית".



יחד עם זאת, נמסר גם כי "איש העסקים המדובר פועל בקפריסין באמצעות חברה רשומה שיש לה בעלי מניות במדינה, וחלק מהציוד המפורסם בדו"ח מיובא מתוך המדינה, בהתאם לחוק מכס ומס הצריכה".