לפני פיזור הכנסת ה-21, בחודש מאי, פנו כמה נציגים מטעם הליכוד, כולל שר, לרשימה המשותפת בניסיון להגיע למו"מ על יצירת גוש חוסם לממשלת מיעוט של הימין, כך אמר הבוקר (ראשון) יו"ר מפלגת רע"מ מסיעת הרשימה המשותפת, מנסור עבאס. "נתניהו התלבט בין כמה אופציות - להקים ממשלה עם 60 ח"כים או לפזר את הכנסת", אמר עבאס בראיון לגל"צ, "בסופו של דבר הוא הלך לכיוון של פיזור הכנסת, כי חשב שבחירות נוספות יתנו לו הזדמנות להקים ממשלה בלי תמיכה של מפלגה ערבית".

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון נמתח חבר הכנסת לשעבר ממפלגת רע"ם, עבד אל-חכים חאג' יחיא, ואמר ברדיו קול חי כי עבאס קיים שיחות עם נתן אשל ועם מיקי זוהר מהליכוד. את הדברים אישר גם אז מנסור לעיתון "הארץ".

ח"כ אחמד טיבי אישר כי היו מגעים בין כחול לבן לרשימה המשותפת אך ציין כי לא היה משא ומתן רשמי בין המפלגות. "עדיין לא הייתה הצעה רשמית. הרשימה המשותפת תעשה הכל כדי לסלק את נתניהו מהשלטון. הוא פשוט פוליטקאי מסוכן", אמר טיבי בראיון לגל"צ. 

אתמול, ארבעה ימים בלבד לפני פקיעת המנדט של יו”ר כחול לבן בני גנץ להרכבת הממשלה, גברו בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ההערכות, שלפיהן כחול לבן עומדת לקראת הודעה על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכתה של הרשימה המשותפת. 

במהלך השבת, שעות ספורות לפני הפגישה של גנץ עם נשיא המדינה, ערך נתניהו שיחת ועידה טלפונית עם בכירי הליכוד, שאותה הגדיר “שיחת חירום”. בין היתר אמר נתניהו לח”כים ולשרים כי “אנחנו לפני מצב חירום, שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת”. 

לדברי נתניהו, “בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל. הם הכחישו כשאמרנו את זה בבחירות. זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האסלאמי וחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה״ל על ידי שלושה רמטכ״לים לשעבר. אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת. 

“ליברמן, לפי כל הסימנים, סיכם איתם. אף אחד מהם לא מכחיש. יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור, כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי”. 

בסיום שיחת הוועידה הודיע נתניהו כי נוכח “מצב החירום” להגדרתו, הוא מכנס את סיעת הליכוד וגם יזמן את ראשי גוש ה־55 של הימין לישיבה דחופה. שתי הישיבות יתקיימו היום בכנסת אחרי ישיבת הממשלה השבועית