בישיבת ראשי סיעות גוש הימין סוכם כי אף נציג של סיעות הבלוק לא יגיע הערב ל"כינוס החירום" של הליכוד כנגד הקמת ממשלת מיעוט. "לא רוצים להיות תפאורה, מחר נגיע לישיבת הסיעה המורחבת בכנסת", אמרו גורמים בבלוק. מוקדם יותר סיכמו ראשי סיעות הגוש כי מחר ב-14:30 תתקיים בכנסת ישיבת סיעה מורחבת של כל 55 חברי הכנסת של בלוק הימין.
ביהדות התורה נימקו את החלטתם להיעדר מהכנס, שייערך הערב בגני התערוכה בתל אביב. "אירוע מיותר, לא מבינים למה היה צריך לארגן אותו. עמדתנו ברורה ולא השתנתה", הסבירו את החלטתם למעריב. 

כזכור, במהלך השבת, שעות ספורות לפני הפגישה של גנץ עם נשיא המדינה, ערך נתניהו שיחת ועידה טלפונית עם בכירי הליכוד, שאותה הגדיר “שיחת חירום”. בין היתר אמר נתניהו לח”כים ולשרים כי “אנחנו לפני מצב חירום, שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת”.

לדברי נתניהו, “בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל. הם הכחישו כשאמרנו את זה בבחירות. זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האסלאמי וחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה״ל על ידי שלושה רמטכ״לים לשעבר. אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת. “ליברמן, לפי כל הסימנים, סיכם איתם. אף אחד מהם לא מכחיש. יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור, כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי”. בסיום שיחת הוועידה הודיע נתניהו כי נוכח “מצב החירום” להגדרתו, הוא מכנס את סיעת הליכוד וגם יזמן את ראשי גוש ה־55 של הימין לישיבה דחופה. שתי הישיבות יתקיימו היום בכנסת אחרי ישיבת הממשלה השבועית.

עוד עלה בישיבה הנושא של התקרבות לליברמן: "צריך לדבר איתו, צריך לפתוח ערוצים נוספים ולנסות להגיע להבנות איתו". לדברי הגורמים בגוש, קיים גם מתווה שהם מוכנים להציע לישראל ביתנו בניסיון להקים ממשלה ימנית. יתכן שהערב נתניהו ידבר עם ליברמן בנושא, במסגרת הפגישה בין השניים תתקיים בשעה 17 בקריה.